لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ شدید در ولسوالی اجرستان غزنی جریان دارد


برخی از اعضای شورای ولایتی غزنی گفته اند که به دلیل نرسیدن کمک هوایی، تعمیر مرکز ولسوالی اجرستان این ولایت، به دست طالبان سقوط کرده است.

لطیفه اکبری، رئیس شورای ولایتی غزنی به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که در حال حاضر تعمیر ولسوالی اجرستان در کنترول طالبان در آمده است و سربازان اندک در مرکز فرماندهی امنیه با طالبان درگیر اند.

خانم اکبری افزود "از سه روز بدین‌سو جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در مرکز اجرستان جریان داشت و از دیروز تا حال تماس ما با قوماندان امنیه قطع شده است و هم اکنون تنها ۷ عسکر در تعمیر قوماندانی باقی مانده و ساحات دیگر ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده است".

اعضای شورای ولایتی مدعی اند که فرمانده امنیه این ولسوالی ممکن کشته شده باشد و یا با شماری از نیروهای امنیتی تسلیم طالبان شده اند.

اما مقام‌های محلی غزنی سقوط ولسوالی اجرستان این ولایت را به دست طالبان رد کردند.

انجنیر عبدالکریم متین، والی غزنی در این باره به رادیوآشنا - صدای امریکا گفت "همین حالا چهار طیاره از نیروهای کمکی در مرکز ولسوالی نشست کرده و دو طیاره دیگر در هوا است و به زودی می‌رسد".

والی غزنی افزود که امروز ارتباط تیلیفونی با ولسوالی اجرستان قطع شده؛ اما این ولسوالی سقوط نکرده است و درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در مرکز این ولسوالی، ادامه دارد.

از سه روز بدین‌سو درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغان و صدها جنگجوی طالبان در این ولسوالی ادامه دارد.

مقام‌های محلی تأیید کرده اند که دراین درگیری‌ها دست‌کم ۱۸ سرباز امنیتی کشته و بیش از ۱۰ سرباز امنیتی دیگر زخمی شده اند.

طالبان نیز صبح امروز ادعا کرده اند که جنگجویان این گروه مرکز ولسوالی اجرستان را به تصرف خود در آورده و شماری از نیروهای امنیتی به آنان تسلیم شده اند.

اما مقام‌های محلی غزنی ادعای طالبان را رد کرده اند. در سال‌های اخیر ولسوالی اجرستان غزنی چند بار بین طالبان و نیروهای دولتی دست به دست شده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG