لینک های دسترسی

Breaking News

فوتبال بازان ساحلی افغانستان روانۀ مالیزیا اند


تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان که روانۀ مالیزیا است
تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان که روانۀ مالیزیا است

تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان به تاریخ چهارم مارچ نخستین رقابت خود را در بازی های راهیابی جام جهانی در مالیزیا، با تیم میزبان انجام می دهد.

این نخستین حضور ملی پوشان افغان در رقابت های راهیابی به جام جهانی فوتبال ساحلی است.

روح الله رستگار، مربی تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان به "لیگ رادیویی" رادیوآشنا گفت "افغانستان یک کشور محاط به خشکه است اما در مدت زمان اندکی توانسته است در بخش فوتبال ساحلی دست آورد های خوبی به دست آورد."

این تیم باوجود نبود امکانات و محل لازم تمرینی در سال ۲۰۱۶ در رقابت های المپیک آسیایی به جایگاه چهارم دست یافت و توانست تیم های قدرتمندی مانند چین را از راه بردارد.

در گروه که افغانستان برای راهیابی به جام جهانی این رقابت ها مسابقه می کند، برعلاوۀ مالیزیا تیم های ایران، چین و بحرین نیز شامل اند.

آقای رستگار نخستین رقابت تمیش را در برابر میزبان مسابقات "نهایت مهم" خوانده می گوید هر آنچه در توان داریم برای راهیابی به جام جهانی انجام خواهیم داد.

پیش از این مربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران گفته بود که عمده ترین تیم این گروه برای آنان چین خواهد بود. اما آقای رستگار می گوید "باوجودیکه ما چین را در رقابت های المپیک آسیایی شکست دادیم اما این اظهارات مربی ایران نشان دهندۀ این مطلب است که از شیوۀ بازی تیم ما آگاهی ندارد لذا می توانیم از این نکته استفادۀ اعظم کنیم."

یک سلسله انتقاد های مبنی در بارۀ شیوۀ گزینش بازیکنان در تیم ملی فوتبال ساحلی در رسانه های اجتماعی و شنیداری به نشر رسید که گویا "شفاف و بر اساس شایستگی نبوده است."

اما روح الله رستگار تیم انتخاب شدۀ ملی فوتبال ساحلی را یک تیم "خوب و قدرتمند" خوانده گفت "افرادیکه از کابل، هلمند، نیمروز و سایر نقاط افغانستان" در این تیم انتخاب شده اند، بهترین ها اند و به توانمندی شان اطمینان کامل دارم.

در ترکیب بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان کاوش حیدری، سید شهاب شاه علوی، ذین الدین شریفی، مرتضی جعفری، سمیع الله محمدی، محمود آزاد، حمید گلزار، حضرت گل باران، احمد عمر اچکزی، رووف قادری، سید شیر درویش و علی جبیر لعلی شامل اند.

روح الله رستگار که سمت مربیگری این تیم را به عهده دارد گفت آقای حیدری، علوی و لعلی دروازه بان های تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان خواهند بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:14:25 0:00

XS
SM
MD
LG