لینک های دسترسی

Breaking News

آتش‌سوزی گسترده در گمرک اسلام‌قلعۀ هرات


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات در ولایت هرات می‌گوید که در حادثهٔ‌ آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعهٔ این ولایت، حد اقل ۵۰۰ موتر حامل کالاهای تاجران افغان سوخته است.

یونس قاضی زاده، رییس اتاق های تجارت ولایت هرات به صدای امریکا گفت که آمار ابتدایی نشان می‌دهد که خسارت ناشی از این آتش سوزی به ۵۰ میلیون دالر بالغ می‌شود.

سید وحید قتالی، والی هرات امروز ۱۳ فبروری (۲۵ دلو) به خبرنگاران گفت که به دنبال این آتش‌سوزی ده‌ها تانکر نفت و گاز انفجار کرده و طعمهٔ حریق شده است.

آقای قتالی افزود صبح امروز گفت که برای مهار این آتش‌سوزی امکانات کافی در اختیار ندارند و در این مورد از ایران کمک خواسته اند و پس از تماس تلیفونی با والی مشهد قرار است سه تیم اطفاییه از شهرهای تربت جام ،خواف و ‌تایباد ایران به محل آتش سوزی آمده و در خاموش ساختن حریق، اطفاییه هرات را همکاری کنند.

وحید قتالی همچنان گفت که ضمناً تلاش دارند از مجراهای دپلوماتیک از اطفاییه هوایی تهران نیز کمک دریافت کنند، اما تا حال معلومات بیشتر این مورد ارایه نشده است.

در این حال، رفیق شیرزی، سخنگوی صحت عامه هرات می‌گوید که تا کنون ۱۷ نفر که دچار سوختگی شده بودند، به مراکز صحی این ولایت انتقال داده شده اند.

آقای شیرزی افزود که وضعیت صحی دو تن از این زخمیان وخیم است.تاکنون دلیل وقوع آتش سوزی مشخص نیست و تلاش مسوولان برای دور ساختن وسایط نقلیه، به ویژه تانکرهای گاز و نفت از محل واقعه جریان دارد.

ویدیوهای که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نشان می‌دهد که ده‌ها تانکر تیل و گاز در این آتش‌سوزی سوخته اند.

مقام های محلی هرات همچنان میگوید چندین تیم از نیروهای کماندو و سرحدی به مرز اسلام قلعه هرات رفته اند تا مانع سو استفادهٔ احتمالی مخالفان مسلح دولت از وضعیت موجود شوند.

در اثر این آتش‌سوزی، جریان برق وارداتی از ایران به ولایت هرات نیز قطع شده است، اما مقامات می‌گویند که تلاش‌ها برای رفع این مشکل جریان دارد.

XS
SM
MD
LG