لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز ثبت و نامگذاری دیجیتل جاده‌های بامیان


شاروالی بامیان می‌گوید که در ابتدا تمام ساحات شهری، در این اداره ثبت و بعداً نامگذاری می‌گردد
شاروالی بامیان می‌گوید که در ابتدا تمام ساحات شهری، در این اداره ثبت و بعداً نامگذاری می‌گردد

ریاست شاروالی بامیان در یک اقدام کم سابقۀ ثبت املاک عامه، نامگذاری و نصب لوحه‌های معلوماتی و درج نمبر برای منازل مسکونی، را آغاز کرده است.

ریاست شاروالی بامیان می‌گوید که در ابتدا تمام ساحات شهری، دراین اداره ثبت شده و بعداً برنامه نامگذاری و نصب لوحه‌های معلوماتی به زبان‌های ملی کشور و انگلیسی، آغاز خواهد شد.

محمد امان امان، شاروال بامیان، می گوید "نامگذاری جاده‌های بامیان از ناحیه چهارم شهر بامیان آغاز شده و تمام ساحات به صورت دیجیتل نامگذاری می‌شود".

شاروال بامیان می‌افزاید که در ناحیه چهارم و سوم شهر بامیان برنامه ثبت ملکیت‌ها به پایان رسیده و اکنون کار روی ثبت ناحیه اول دوم، نیز جریان دارد.

مقامات می‌گویند که پس از ثبت تمام املاک و کوچه‌ها در دیتابیس شاروالی بامیان، برنامه آدرس دهی آنلاین پس از تأیید شورای امنیت ملی افغانستان در این ولایت، آغاز خواهد شد.

قرار است تمام ساحات، کوچه‌ها و منازل مسکونی بامیان به صورت دیجیتل و آنلاین ثبت گردد و تمام خانه‌های مسکونی یک نمبر مشخص داده شود.

باشندگان بامیان با استقبال از این برنامه شاروالی بامیان، می‌گویند که، نامگذاری جاده و خانه‌ها سبب می‌شود تا سیاحین به راحتی از طریق "گوگل مپ"، به ساحات دلخواه شان سفر کنند.

به گفته مقامات شاروالی بامیان برنامۀ آدرس‌گذاری به صورت دیجیتل صورت می‌گیرد تا سیاحان نیز به راحتی بتوانند ساحات توریستی را بیابند.

این برنامه به همکاری ریاست شاروالی بامیان و همکاری تخنیکی موسسه "هبیتات" زیر نام "شهر برای همه" در ولایت بامیان راه اندازی شده است.

این در حالی است که در اکثر شهرهای افغانستان نبود آدرس مشخص و نبود لوحه‌های معلوماتی، از مشکلات عمده جهت آدرس‌یابی است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG