لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن در روز استقلال امریکا: آزادی از ویروس کشنده را اعلام می‌کنیم


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در ۲۴۵مین سالروز استقلال امریکا، مقابله با همه‌گیری کروناویروس را نقطۀ قابل عطف در تاریخ امریکا خواند و گفت که امروز امریکا آزادی خود را از شر کروناویروس اعلام می‌دارد.

آقای بایدن شام یکشنبه چهارم جولای (۱۳ سرطان) در مراسمی که به مناسبت روز استقلال ایالات متحده در صحن قصر سفید برگزار شده بود گفت که امسال تجلیل از مراسم روز استقلال ویژه است، زیرا به گفتۀ وی امریکا از دشواری همه‌گیری کروناویروس در حال گذار است.

رییس جمهور بایدن با اشاره به بهبود وضعیت اقتصاد، بازگشایی تشبثات و مراکز آموزشی و ایجاد دوبارۀ مشاغل که سال گذشته در جریان همه‌گیری کووید۱۹ به شدت ضربه دیده بود، گفت که ایالات متحده هرگز به وضعیت یکسال قبل بر نخواهد گشت.

با تاکید بر وحدت مردم امریکا آقای بایدن گفت: "هرزمانیکه مردم امریکا بدون درنظرداشت اینکه کی دموکرات است و کی جمهوریخواه، متحدانه در کنار هم ایستاده اند، هیچ حد و حصری برای موفقیت شان وجود نداشته است."

در این مراسم که حدود ۱۰۰۰ مهمان، عمدتاً خانواده‌های نظامی و کارکنان صحی خط مقدم مقابله با همه‌گیری کروناویروس دعوت شده بودند، آقای بایدن از ایثارگری نظامیان امریکایی و تلاش کارکنان صحی برای مهار کردن همه‌گیری کروناویروس تمجید کرد.

به گفتۀ آقای بایدن، رویکرد حکومت و استقامت مردم امریکا با تداوم روند تطبیق واکسین کووید۱۹ سبب شده است که واقعات و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در مقایسه با ماه جنوری ۹۰ درصد کاهش یابد و زمینه فراهم شود تا مردم امریکا در سرتاسر کشور، چهارم جولای را گردهم تجلیل کنند.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در اوایل ماه می دو هدف را تعیین کرده بود: تطبیق کم از کم یک دوز واکسین کووید۱۹ به ۷۰ درصد امریکایی‌های بالاتر از ۱۸ سال و واکسین شدن کامل –تطبیق هر دو دوز – ۱۶۰ میلیون امریکایی تا روز استقلال امریکا.

اما تا کنون این هدف تحقق نیافته است و تا امروز ۱۵۷ میلیون نفر –کمتر از ۴۸ درصد- از جمعیت حدود ۳۳۳ میلیون نفری امریکا هر دو دوز واکسین کووید۱۹ و حدود ۲۵ میلیون نفر دیگر تنها یک دوز این واکسین را دریافت کرده اند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، تا کنون بیش از ۳۳.۷ میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و این همه‌گیری تا کنون جان بیش از ۶۰۵ هزار نفر را در امریکا گرفته است.

XS
SM
MD
LG