لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: از اعتصاب کارگران خطوط آهن در سراسر امریکا جلوگیری شد


جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده صبح پنجشنبه ۱۵ سپتمبر (۲۴ سنبله ) گفت که اتحادیه‌های کارگری با شرکت‌های خط آهن در مورد دستمزد بهتر و بهبود شرایط کاری به توافق موقتی رسیده اند تا از اعتصاب سرتاسری خطوط آهن جلوگیری شود.

آقای بایدن این انکشاف را "پیروزی برای ده‌ها هزار کارگر خطوط آهن" خواند که به گفتۀ وی به گونۀ خستگی ناپذیر در طول همه‌گیری کروناویروس به کار و فعالیت ادامه دادند.

مارتی والش، وزیر کار ایالات متحده در تویتی نوشته است که این توافق پس از ۲۰ ساعت مذاکره بین شرکت‌های خط‌آهن و اتحادیه‌های کارگری انجام شد. والش گفت که این توافق "نیازهای کارگران، تجارت و اقتصاد کشور ما را متعادل می‌کند."

وزیر کار ایالات متحده افزود: "سیستم ریل ما جز اساسی زنجیره تامیناتی ما است و اختلال می‌تواند اثرات فاجعه باری بر صنایع، مسافران و خانواده ها در سراسر کشور داشته باشد."

اتحادیه‌های کارگری به دنبال افزایش دستمزد و شرایط کاری بهتر، همراه با تغییراتی در پالیسی‌های حاضری اند زیرا کارگران می‌گویند مرخصی گرفتن برای مواردی مانند ملاقات با داکتر دشوار بوده است.

اعضای اتحادیه‌های کارگری باید توافقنامه موقتی را تایید کنند.

بایدن این توافق را "پیروزی مهمی برای اقتصاد و مردم امریکا" خواند.

رییس جمهور بایدن در بیانیه‌ای گفت: "کارگران خط‌آهن دستمزد بهتر، شرایط بهتر کاری و آرامش خاطر در مورد هزینه‌های مراقبت‌های صحی دریافت خواهند کرد. "

در این بیانیۀ آمده است: "این توافق همچنین یک پیروزی برای شرکت‌های خط آهن است که می‌توانند کارگران بیشتری را برای صنعتی که در دهه‌های آینده بخشی از ستون فقرات اقتصاد امریکا خواهد بود، حفظ و استخدام کنند. "

قرار بود کارگران خطوط آهن در سراسر امریکا به خاطر دستمزد و شرایط کاری بهتر دست به اعتصاب بزنند.

XS
SM
MD
LG