لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن کشته شدن چهار مرد مسلمان در ایالت نیو مکسیکو را تقبیح کرد


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز هفتم اگست (۱۶ اسد) مرگ چهار مرد مسلمان در ایالت نیومکسیکو را تقبیح کرد؛ قتل‌های که پولیس می‌گوید ممکن با هم ربط داشته باشند.

رییس جمهور بایدن در یک تویت نگاشته است: "من از کشته شدن چهار مرد مسلمان در شهر البوکرکی خشمگین و اندوهگین ام."


رییس جمهور بایدن همچنان نگاشته است در حالیکه همگان منتظر تکمیل شدن تحقیقات اند، "ادارهٔ من قویاً با جامعهٔ مسلمان امریکا ایستاده است."

او ضمناً به خانواده‌های قربانیان اظهار تسلیت و همدردی کرده گفته است که "این حملات مملو از نفرت هیچ جایی در امریکا ندارد."

پولیس شهر البوکرکی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آخرین قتل یک مرد مسلمان شب جمعه پنج اگست (۱۴ اسد) صورت گرفت.

پولیس هویت قربانی این رویداد را فاش نکرده، اما گفته است که او بیش از ۲۰ سال سن داشت و شهروند اصلی یکی از کشورهای جنوب آسیا بود.

قربانیان دو قتلی که به تاریخ‌های ۲۶ جولای و اول اگست صورت گرفت، یک مرد ۲۷ ساله و یک مرد ۴۱ سالهٔ پاکستانی بودند.

تحقیق کنندگان اکنون تلاش دارند ارتباط میان این سه قتل و قتل یک شهروند افغانستان را دریابند که در ماه نومبر سال گذشته در بیرون از مغازه‌اش در آن ایالت کشته شد.

پولیس از مردم خواسته است که اگر در مورد این قتل‌ها معلومات دارند، آنرا با مقامات شریک سازند. بیروی تحقیقاتی فدرال (FBI) نیز در تحقیقات این قضایا کمک می‌کند.

انعام برای معلومات

شورای روابط اسلامی-امریکایی، بزرگترین گروه مدافع حقوق مدنی مسلمانان در امریکا گفته است به هر کسی که در مورد این قتل‌ها معلوماتی را ارایه کند که سبب بازداشت قاتلین شود، ۱۰ هزار دالر انعام خواهد داد.

نهاد عوض، رییس اجرایی این نهاد با نشر اعلامیه‌ای گفته است که "باید در مقابل نفرت و خشونت صرف نظر از نژاد، دین یا سابقهٔ قربانیان یا عاملان حمله بر آنان، متحد شویم."

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه، از آغاز سال جاری تا کنون در ایالات متحده در این رویدادهای مختلف مسلحانه، به شمول خودکشی با اسلحه، بیش از ۲۶ هزار نفر جان باخته و بیش از ۲۳ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG