لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: برای رسیدگی به بحران بانکداری هر چه لازم باشد انجام می‌دهم 


به دنبال سقوط بانک سیلیکان ویلی و سگنیچر بانک امریکا، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده تعهد کرد که برای رسیدگی به بحران بانکداری در این کشور هر چه لازم باشد انجام می‌دهد.

ایالات متحده در روزهای اخیر هفتۀ گذشته پس از آن که بانک سیلیکان ویلی نتوانست در مورد صحت سایر بانک‌ها در سراسر جهان به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد، با روی دست گرفتن اقدامات، مصوونیت حسابات پس‌انداز در این بانک‌ را تضمین کرد.

بایدن گفت که اقدامات سریع ادارۀ او باید به امریکایی‌ها اطمینان بدهد که سیستم بانکداری ایالات متحده مصوون است. او همچنان گفت که از کانگرس و تنظیم کنندگان بازارهای مالی خواهد خواست تا مقررات بانکداری را تقویت کنند.

او به امریکایی‌ها اطمینان داد هر زمانی که نیاز داشته باشند، حسابات شان قابل دسترس خواهد بود.

رییس جمهور ایالات متحده اطمینان داد که بار این بحران بانکی را مالیه دهندگان امریکایی بر دوش نخواهند کشید.

اسهام بانک‌ها در امریکا در تبادلات پیش از گشایش بازارمالی رکود را تجربه کرد و بیشترین رکود را بانک خصوصی ریپلبک فرست داشت. اسهام این بانک ۶۰ درصد و اسهام بانک پک وست ۴۰ در صد کاهش یافت.

این در حالی است که بانک مرکزی آلمان نیز امروز با تیم بحران خویش نشستی را برگزار کرد تا تاثیرات احتمالی این بحران بانکی را بر بازارهای محلی ارزیابی کند.

مقامات مالی سویس نیز گفتند که وضعیت ناکامی وام دهندگان ایالات متحده را از نزدیک زیر نظر دارند.

بانک ایچ‌اس‌بی‌سی لندن امروز گفت که بخش بریتانیایی بانک سیلیکان ویلی را خریداری می‌کند. بانک سیلیکان ویلی بریتانیا در حدود ۵.۵ میلیارد پوند وامدار بوده و تا تاریخ دهم ماه مارچ ۶.۷ میلیارد پوند پس انداز داشت.

بانک‌های امریکا هفتۀ گذشته پس از سقوط بانک سیلیکان ویلی، در ارزش بازار سهام بیش از ۱۰۰ میلیون دالر زیان کردند. این در حالی است که بانک‌های اروپایی نیز زیان مشابه را تجربه کردند.

XS
SM
MD
LG