لینک های دسترسی

Breaking News

با جو بایدن بیشتر آشنا شوید


جوزف رابینیت بایدن جونییر​، سیاستمدار امریکایی است که نزدیک به ۵۰ سال در صحنه سیاسی امریکا حضور داشت، اکنون بر اساس آرای شمارش‌شده، منحیث ۴۶مین رییس جمهور ایالات متحده اعلام شد.

آقای بایدن بر علاوه امسال در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ نیز نامزد ریاست جمهوری بود.​

جو بایدن از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۷ منحیث معاون رییس جمهور براک اوباما ایفای وظیفه کرد.

آقای بایدن به تاریخ ۱۵ جنوری ۲۰۰۹ پنج روز پیش از اینکه منحیث معاون ریاست جمهوری ایالات متحده حلف وفاداری یاد کند، از مجلس سنا استعفا داد.

او در ۲۹ سالگی در سال ۱۹۷۲ خود را برای کرسی مجلس سنا از ایالت دلاویر کاندید کرد و یکی از جوانترین افرادی بود که منحیث سناتور انتخاب شد و از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ در مجلس سنای ایالات متحده خدمت کرد.

این سیاسمتدار امریکایی، شش بار به حیث سناتور انتخاب شد.

جو بایدن کار خود را از وکالت در یک شرکت در ویلمینگتن آغاز کرد و در عین زمان پس از وقت منحیث وکیل مدافع عامه نیز کار می‌کرد.

او برای اولین بار مبارزات انتخاباتی خود را برای احراز کرسی در شورای نیوکسل شروع کرد که با تفاوت ۲۰۰۰ رای برنده شد.

زندگی خصوصی

جو بایدن به تاریخ ۲۰ نومبر سال ۱۹۴۲ در شهر اسكرنتون، ایالت پنسلوانیا به دنیا آمد.

وقتی ۱۰ ساله بود، خانواده‌اش برای جستجوی کار بهتر به شهر کلیمانت ایالت دلاویر نقل مکان کرد؛ جاییکه آقای بایدن حالا آنرا خانه خود می‌خواند.

آقای بایدن در بخش تاریخ و علوم سیاسی از پوهنتون دلاویر فارغ شد و برای تحصیلات در رشتهٔ حقوق وارد پوهنتون سرکیوس در ایالت نیویارک شد.

او در سال ۱۹۶۶ با نیلیا هانتر ازدواج کرد و ثمره ازدواج آن‌ها سه فرزند بنام های جوزف آر "بیو" بایدن سوم، رابرت هنتر و نوامی کرستینا بود. نیلیا هانتر در سال ۱۹۷۲ در یک حادثه ترافیکی با دخترش نوامی درگذشت.

آقای بایدن در سال ۱۹۷۷ برای بار دوم با جیل تریسی جیکبز ازدواج کرد و ثمره این ازدواج دخترشان اشلی بلزر بایدن است.

XS
SM
MD
LG