لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن در مورد جرایم ناشی از نفرت قانون جدید را توشیح کرد


جو بایدن، رییس جمهور امریکا، هنگام توشیح قانون امت تیل که بر اساس آن، قتل های بدون محاکمه جرم ناشی از نفرت پنداشته می شود
جو بایدن، رییس جمهور امریکا، هنگام توشیح قانون امت تیل که بر اساس آن، قتل های بدون محاکمه جرم ناشی از نفرت پنداشته می شود

جو بایدن،‌ رییس جمهور امریکا روز سه شنبه ۲۹ مارچ (نهم حمل) قانونی را توشیح کرد که بر اساس آن شکنجه و کشتار خودسرانه و صحرایی در ایالات متحده به مثابهٔ جرایم نفرت پنداشته می‌شود. کانگرس امریکا پیش‌نویس این قانون را در اوایل مارچ تصویب کرده بود.

این قانون به نام امت تیل، پسر ۱۴ سالهٔ سیاه پوست نامگذاری شده است که در سال ۱۹۵۵ میلادی به گونهٔ ''وحشیانه'' در ایالت مسیسیپی ایالات متحده به قتل رسید.

در سال ۱۹۵۵ میلادی،‌ دو مرد سفیدپوست امت تیل را با این ادعا که گویا وی بر یک زن سفیدپوست اشپلاق زده است، ابتدا اختطاف کرده و سپس او را زیر شکنجه به قتل رساندند.

هیات منصفه در آن زمان که همهٔ آنان سفیدپوستان بودند، دو مرد سفید پوست متهم به قتل امیت تیل را تبریه کرد، اما این دو مرد بعد‌ها به این قتل اعتراف کردند؛ اعترافاتی که توجه مردم را در سراسر امریکا را به قساوت و خشونت علیه امریکایی‌های افریقایی‌تبار جلب کرد و قتل این پسر نوجوان در ایالات متحده به نماد حقوق مدنی تبدیل شد.

قتل امت تیل ۱۴ ساله در سال ۱۹۵۵ میلادی به نماد حقوق مدنی در امریکا تبدیل شد
قتل امت تیل ۱۴ ساله در سال ۱۹۵۵ میلادی به نماد حقوق مدنی در امریکا تبدیل شد

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که این قانون تازه توشیح شده، شرایط را مساعد می‌کند تا هر عمل و توطیه‌ای که منجر به مرگ و زخمی شدن شدید یک فرد شود،‌ زیر جرایم ناشی از نفرت پیگرد قانونی شود.

کاملا هریس، معاون رییس جمهور ایالات متحده پس از توشیح این قانون گفت که کشتارهای بدون محاکمه، پدیدهٔ مربوط به گذشته نیست، بلکه هنوز هم در ایالات متحده رخ می‌دهد.

ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده در اگست ۲۰۲۱ میلادی گفت که جرایم ناشی از نفرت در امریکا در مقایسه با ۲۰۲۰ افزایش قابل ملاحظه پیدا کرده و در بیش از یک دههٔ گذشته بی‌سابقه بود. بیشتر قربانیان این جرایم سیاه پوستان و آسیایی تباران اند.

آقای بایدن که به کمک رای دهندگان سیاه پوست به کرسی ریاست جمهور امریکا رسید، پس از توشیح این قانون گفت که این قانون نه تنها به جرایمی که در گذشته ارتکاب یافته، رسیدگی می کند، بلکه جرایم ناشی از نفرت را در حال حاضر و آینده نیز پیگرد خواهد کرد.

رییس جمهور بایدن با اشاره به مظاهرهٔ سال ۲۰۱۷ سفید پوستان ملی‌گرا در ایالت ویرجینیا گفت که "نفرت نژادی یک مشکل قدیمی نیست، مشکلی دایمی و ماندگار است."

XS
SM
MD
LG