لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن لایحهٔ کنترول اسلحه را توشیح کرد


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز شنبه ۲۵ جون (چهارم سرطان) قانون کنترول اسلحه را توشیح کرد؛ قانونی که از سوی هر دو حزب تصویب شده است.

آقای بایدن با اذعان اینکه این قانون همه آنچه را که مدنظر داشت در بر نمی‌گیرد افزود که این قانون "اقداماتی را شامل می‌شود که مدت‌هاست خواستار آنها شده‌ام" و جان افراد زیادی را نجات خواهد داد.

لایحهٔ جدید مبارزه با خشونت ناشی از اسلحه در امریکا بعد از تایید هر دو مجلس کانگرس، سنا و نمایندگان، برای امضای رییس جمهوری به قصر سفید فرستاده شد.

این لایحه با کسب ۶۵ رای موافق و ۳۳ رای مخالف در مجلس سنا و ۲۳۴ رای موافق در مقابل ۱۹۳ رای مخالف در مجلس نمایندگان تصویب شد.

این نخستین قانونی است که در راستای کنترول اسلحه و مبارزه با خشونت ناشی از اسلحه در نزدیک به ۳۰ سال گذشته در کانگرس امریکا به تصویب می رسد.

بر اساس این قانون، بررسی پیشینه برای خریداران جوان اسلحه افزایش میابد، تسلیحات گرم از مرتکبین خشونت‌های خانگی دور نگه داشته می‌شود و به ایالت‌ها کمک می‌شود قوانینی وضع کنند که بر اساس آن، مقامات به شیوه آسان‌تری بتوانند تسلیحات افراد خطرناک را ضبط کنند.

آقای بایدن که در حضور همسرش، جیل بایدن، این قانون را امضا کرد گفت که هنوز کار زیادی باید انجام داد و او هرگز تسلیم نخواهد شد.

بخش اعظم هزینه‌های این قانون ١٣ میلیارد دالری صرف تقویت برنامه‌های صحت روانی و کمک به مکاتب خواهد شد.

طرفداران و مدافعان مصوونیت سلاح از رییس جمهور بایدن خواسته اند تا خودش اقدامات قویتری را بر سرکوبی خشونت‌های مسلحانه روی دست گیرد، اما رییس جمهور امریکا می‌خواهد که کانگرس در این خصوص قانون تصویب کند، زیرا تاثیرات آن در مقایسه با فرمان رییس جمهور پایدارتر است.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه از آغاز سال جاری در ایالات متحده در رویدادهای مختلف مسلحانه، به شمول خودکشی با اسلحه، بیش از ۲۱ هزار نفر جان باخته و بیش از ۱۸ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG