لینک های دسترسی

Breaking News

جو بایدن رهسپار نخستین سفرهای خارجی‌اش می‌شود


قصر سفید اعلام کرده که قرار است جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، نخستین دور سفرهای خارجی خود را در ماه جون آغاز کند.

این نخستین سفرهای خارجی آقای بایدن پس از انتخاب او به عنوان رییس جمهور امریکا خواهد بود.

به گفتهٔ قصر سفید، قرار است آقای بایدن نخست برای شرکت در نشست رهبران هفت اقتصاد بزرگ جهان یا گروه جی-۷ ، رهسپار انگلستان شود و از آن‌جا برای دیدار با سران کشورهای اتحادیهٔ اروپا، به بروکسل برود.

برنامهٔ سفر آقای بایدن در حالی اعلام می‌شود که او اخیرا از ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز تقاضا کرده که در یک کشور سومی با هم دیدار کنند. هنوز توافقی بر سر این دیدار صورت نگرفته است.

بسیاری از روسای جمهور امریکا در گذشته، نخستین سفرهای خارجی خود را به کشورهای اتحادیهٔ اروپا انجام داده اند. اما دونالد ترمپ، رییس جمهور قبلی، خلاف معمول، عربستان سعودی را به عنوان نخستین مقصد سفر خارجی خود انتخاب کرده بود.

سفر آقای بایدن به بروکسل، احتمالا آخرین پرده را روی سیاست‌های رییس جمهور قبلی امریکا خواهد کشید که آشکارا از همکاری با پیمان ناتو ناراضی بود.

یوهانس ابراهام، رییس دفتر شورای امنیت ملی امریکا به خبرگزاری اسوشیتد پرس در مورد سفر او به بروکسل گفت: " این فرصتی عملی برای برقرار کردن رابطه با متحدان و شرکای ما در مورد فرصت‌ها و چالش‌های مشترک است، ولی در عین حال، نمایانگر چیزی است که رییس جمهور همواره روی آن تاکید کرده، و آن عبارت از بازگشت اتحاد ما و احیای اولویت‌های کلیدی ما است، و نیز این‌که روابط ما با آنسوی اقیانوس اطلس بنیان نیرومندی برای رفاه و امنیت جمعی ماست. "

علاوه بر مسایل سیاسی، آغاز سفرهای خارجی آقای بایدن به دلیل گسترش کروناویروس نیز اهمیت دارد، چون او تا حالا همواره از رفت و آمدهای زیاد به دلیل تلاش برای جلوگیری از گسترش ویروس خودداری کرده است.

امریکا به تازگی مقررات جدید سفر به بسیاری از کشورهای جهان را اجرایی کرد که از آن جمله، بریتانیا و بلجیم نیز شامل فهرست کشورهایی اند که به شهروندان امریکایی نسبت به سفر به آنها هشدار داده شده است.

XS
SM
MD
LG