لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در مسجد شیعیان در قندهار ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت


مسجد امم بارگاه
مسجد امم بارگاه

وزارت داخلۀ طالبان می‌گوید که انفجار در داخل یک مسجد اهل تشیع در ولایت قندهار سبب کشته و زخمی شدن نمازگزاران شده است.

سعید خوستی، سخنگوی این وزارت در یک تویتر نگاشته است که نیروهای آنان به محل رسیده و بررسی‌ها در انفجار در مسجد امام بارگاه آغاز شده است.

خبررسانی اسوشیتدپرس به نقل از نور احمد سعید، رییس اطلاعات و فرهنگ کندهار گزارش داده که گفته است در انفجار امروز ۴۷ نفر کشته و حد اقل ۷۰ نفر زخمی شده است.

پیش از این، یک منبع در شفاخانۀ میرویس این ولایت که خواست نامش در گزارش گرفته نشود به صدای امریکا گفت که در این انفجار بیش از ۳۲ کشته و بیش از ۷۰ زخمی از محل انفجار به این شفاخانه منتقل شده است.

این منبع همچنین گفت که وضعیت صحی برخی از زخمی‌های این انفجار وخیم است.

اما آژانس خبری باختر، رسانهٔ رسمی حکومت طالبان گزارش داده است که در انفجار امروزی ۶۲ نفر کشته و بیش از ۶۸ نفر دیگر زخمی شده اند.

شاهدان عینی به صدای امریکا گفتند که چهار حمله کننده نخست بر محافظین مسجد امام بارگاه گلوله باری کرده، سپس داخل مسجد شده و پیش از انجام حملهٔ انتحاری بر نمازگزاران نیز گلوله باری کردند.

این انفجار حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقۀ بعد از ظهر امروز در هنگام نماز جمعه صورت گرفته است.

ویدیوهای نشر شده در رسانه‌های اجتماعی، لحظات پس از وقوع انفجار را نشان می‌دهد که بسیاری از نمازگزاران مصروف انتقال اجساد و زخمی‌ها اند.

تا اکنون مسوولیت این انفجار را شخص و یا گروهی به دوش نگرفته، اما ذبیح الله مجاهد در یک پیام صوتی به خبرنگاران گروه داعش را مسوول این انفجار خوانده و گفته است که تلاش‌های برای ریشه‌کن کردن این گروه در افغانستان جریان دارد.

پیش از این، شاخهٔ خراسان داعش مسوولیت انفجارها در شهر‌های کندز، کابل و جلال‌آباد را به دوش گرفته بود.

در جریان یک هفته گذشته این دومین انفجار بر نمازگران اهل تشیع پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان است.

هفته گذشته یک حمله‌کنندۀ انتحاری در هنگام نماز جمعه مواد انفجاری‌اش را در میان نمازگزاران در داخل یک مسجد اهل تشیع در شهر کندز منفجر کرد که در آن، بر اساس آمار طالبان، ۴۶ غیرنظامی کشته و ۱۴۳ نفر دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG