لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در جلال آباد ده ها کشته و زخمی برجا گذاشت


پارک غازی امان الله خان
پارک غازی امان الله خان

مقامات در ولایت ننگرهار می گویند در یک حملۀ انتحاری در شهر غازی امان الله واقع در ولسوالی رودات آن ولایت ده ها طالب و غیر نظامیان افغان کشته و زخمی شدند.

این انفجار زمانی رخ داد که مردم یکجا با طالبان از آتش بس با خوشحالی تجلیل می کردند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، به صدای امریکا گفت که در این حمله ۲۶ نفر به شمول جنگجویان طالبان و غیر نظامیان کشته و حد اقل ۵۴ نفر دیگر زخمی شده است.

سخنگوی والی ننگرهار گفت که زخمیان به شفاخانۀ مرکزی شهر جلال آباد و شفاخانه غنی خیل ولسوالی شینوار انتقال داده شده اند. وضعیت شماری از زخمیان وخیم گزارش شده است.

آقای خوگیانی همچنین گفته است که گروه دولت اسلامی یا داعش مسوول این حملۀ مرگبار است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفته است که آن گروه در این حمله دست ندارد.

قبل بر این، سخنگوی والی ننگرهار گفته بود که رویداد در اثر انفجار راکت های موجود در موتر طالبان صورت گرفت است.

دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان در روز متبرک عید، دست به جنایت انسانی زده و با هدف قرار دادن مردم، ثابت ساختند که به حکم باداران شان می خواهند فضای به وجود آمده و خوشی افغان ها را با هر قیمت برهم بزنند.

رئیس جمهور کشور می گوید که حادثه تروریستی متذکره حمله بالای مردم افغانستان محسوب می شود، و آنانی که در این حادثه تروریستی شهید گردیدند شهدای راه صلح افغانستان می باشند.

در واکنش به این حملۀ مرگ بار، ارگ با نشر اعلامیه ای ضمن محکوم کردن این حمله گفته است که "دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان در روز متبرک عید، دست به جنایت انسانی زده و با هدف قرار دادن مردم، ثابت ساختند که به حکم باداران شان می خواهند فضای به وجود آمده و خوشی افغان ها را با هر قیمت برهم بزنند."

XS
SM
MD
LG