لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در مراسم جنازه در ننگرهار؛ ۲۴ کشته و ۶۸ زخمی


مقام‌های محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که در اثر یک انفجار در ولسوالی شیوه این ولایت، ۲۴ غیرنظامی کشته و ۶۸ تن دیگر زخمی شده اند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت که این انفجار در مراسم جنازۀ شیخ اکرم، قوماندان پیشین پولیس محلی ولسوالی شیوه ننگرهار رخ داده است.

آقای خوگیانی روز سه شنبه ۱۲ می (۲۳ ثور) افزود که این رویداد که احتمال می‌رود حمله انتحاری باشد، زمانی اتفاق افتاده است که باشندگان محل نماز جنازه را ادا کرده بودند.

پیش از این، داکتر ظاهر عادل، مسوول مطبوعاتی ریاست صحت عامۀ ولایت ننگرهار گفت که تا اکنون ۲۵ کشته و ۵۶ زخمی از محل رویداد به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

سخنگوی ریاست صحت عامه ننگرهار تاکید کرده بود که این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش تلفات این انفجار وجود دارد.

تا اکنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما شورای امنیت ملی افغانستان گروه طالبان مسوول این حمله عنوان کرده است.

شورای امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیهٔ در صفحهٔ رسمی فیس‌بوک این دفتر‌ گفته است: "طالبان افغان کشی، خون ریزی و قساوت را با حملات‌شان در اماکن عامه و مراسم دینی و سنتی که اطفال، زنان، ریش سفیدان، مریضان و داکتران می‌باشند خلاف تمام موازین دینی، انسانی و حقوق بشری ادامه داده اند که این حمله‌ جنایت‌کارانه تروریستی را شدیداً تقبیح می‌نمایم."

این شورا همچنان نوشته است که گروه طالبان، داعش، شبکه حقانی، لشکر طیبه و شبکه‌های تروریستی دیگر با هم روابط دوامدار و قوی دارند و بخشی از یک دیگر بوده و فعالیت‌ها را به گونهٔ مشترک انجام می‌دهند.

XS
SM
MD
LG