لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی را لرزاند


صدای بلند انفجار روز سه شنبه ۲۶ جنوری (هفتم دلو) شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی را به لرزه درآورد.

تا کنون دلیل این انفجار مشخص نیست، اما چندین شاهد عینی گفته اند که حوالی ساعت ۱:۰۰ پس از چاشت به وقت محل، صدای دو انفجار بلند را شنیدند و دود غلیظی را در آسمان دیدند.

تلویزیون العربیۀ سعودی نیز وقوع این انفجار را تایید کرده و در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است، ظاهراً دیده می‌شود که یک میزایل توسط سیستم دافع هوا در فضا خنثا ساخته می‌شود.

تا کنون مقام‌های عربستان سعودی در مورد این رویداد تبصره‌ای نکرده و نه هم گروهی مسوولیت آن را به دوش گرفته است.

حوثی‌های یمن که از سوی ایران حمایت می‌شوند، در چند سال اخیر چندین حملۀ درون و میزایل را بر قلمرو عربستان سعودی انجام داده اند.

ایتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی از اوایل سال ۲۰۱۵ به اینسو برای اعادۀ مجدد حکومتی که از سوی شورشیان حوثی در یمن کنار رانده شده، با جنگجویان حوثی در جنگ است.

درون‌ها و میزایل‌هایی که از سوی حوثی‌های یمن انجام شده است که هدف آن میدان‌‌های هوایی ملکی، پالایشگاه‌ها و زیربناهای صنعت نفت عربستان سعودی بوده است، در چند مورد اندک موفق شده است که به حریم فضایی ریاض برسد، اما در اکثر موارد این میزایل‌ها از سوی نظامیان سعودی خنثا شده اند.

مسوولان ایتلاف نظامی به رهبری سعودی که در یمن سرگرم عملیات نظامی اند، روز شنبه گفتند که "یک هدف هوایی دشمن" را که به سمت ریاض پرتاب شده بود، شناسایی و خنثا کرده اند.

XS
SM
MD
LG