لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در کابل هشت کشته و ۱۸ زخمی برجا گذاشت؛ داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت


آرشیف صدای امریکا- تصویر از یک انفجار در شهر کابل
آرشیف صدای امریکا- تصویر از یک انفجار در شهر کابل

یک سخنگوی گروه طالبان روز جمعه پنجم اگست (۱۴ اسد) گفت که در اثر یک انفجار در ناحیهٔ ششم کابل هشت نفر کشته و دست کم ۱۸ نفر دیگر زخمی شده اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، گفته است که این مواد انفجاری در داخلی یک کراچی در ناحیهٔ ششم جا به جا شده بود که در اثر آن هشت نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

شاخهٔ خراسان گروه دولت اسلامی یا داعش با بخش پیامی در تلگرام منسوب به این گروه مسوولیت این حملهٔ مرگبار را بر عهده گرفته است.

مجاهد در پیامی که به رسانه‌ها ارسال کرده گفته است که "امارت اسلامی افغانستان این اقدام بزدلانه را به شدت محکوم می کند و آن را کار دشمنان اسلام و کشور می داند که به امنیت و خوشی ملت ما اهمیتی نمی دهند."

قبل از این خالد زدران،‌ سخنگوی قوماندانی امنیه طالبان برای کابل،‌ گفت مواد انفجاری در داخل کراچی در منطقهٔ‌ سرکاریز حوزهٔ ششم جا به جا شده بود.

بر اساس گزارش ها، این انفجار زنان و کودکانی را هدف قرار داده است که برای انجام مراسم ماه محرم در نزدیکی مسجد باقر حضور داشتند.

اما شاهدان گفته اند که شماری تلفات این انفجار بیشتر از آنچه است که گروه طالبان گزارش داده است.

در گذشته نیز، شاخهٔ خراسان گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت حملات مشابه را در مساجد، شفاخانه‌ها و سایر امکان عامه را بر عهده گرفته بود.

شاخهٔ خراسان داعش که بیشتر در ولایت‌های شرقی افغانستان فعالیت داشتند، در اغلب موارد امکان مذهبی شیعیان را در ولایات مختلف افغانستان هدف حملات مرگبار قرار داده است.

XS
SM
MD
LG