لینک های دسترسی

Breaking News

بیم کروناویروس؛ بلینکن سفرش را به آسیا نیمه‌تمام رها کرد


انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحده سفرش به کشورهای جنوب‌شرق آسیا را پس از آن نیمه‌تمام رها کرد که یکی از همراهان وی در این سفر به کووید۱۹ مبتلا شد.

آزمایش عضو تیم همراه آقای بلینکن روز چهارشنبه ۱۵ دسمبر (۲۴ قوس) و در جریان سفر آقای بلینکن به مالیزیا مثبت برآمد.

سفارت ایالات متحده در مالیزیا با نشر بیانیه‌ای گفته است که فرد مبتلا به کووید19در هیچ یکی از جلسات و برنامه‌های سفری آقای بلینکن در کوالالامپور شرکت نداشته است. در بیانیه آمده است که دیگر هیچ عضو همراه وزیر خارجۀ امریکا به کووید۱۹ مبتلا نشده است.

سفارت امریکا در جاکارتا، پایتخت اندونیزیا نیز در یک پیام تویتر اعلام کرده است که جز یک مورد، آزمایش کووید۱۹ باقی اعضای گروه همراه وزیر خارجۀ امریکا منفی برآمده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا گفته است که توقف ادامۀ سفر آقای بلینکن اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار کروناویروس و اولویت‌دهی به سلامت و مصوونیت بوده است.

به گفتۀ آقای پرایس، قرار بود وزیر خارجۀ امریکا روز پنجشنبه به تایلند سفر کند و به خاطر اینکه قادر به انجام این سفر نشده است، در تماس تلیفونی مراتب تاسف عمیق خود را به همتای تایلندی‌اش ابراز کرده است.

وزیر خارجۀ امریکا در دو روز گذشته سرگرم دیدار با مقام‌های اندونیزیایی بود و پیش از آن در نشست وزیران خارجۀ کشورهای جی۷ در بریتانیا شرکت کرده بود، جاییکه بحث‌ها به وضعیت اوکراین و تنش‌های غرب با روسیه تمرکز داشت.

XS
SM
MD
LG