لینک های دسترسی

Breaking News

سفر بلینکن به آلمان برای بحث در مورد وضعیت لیبیا


انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده روز سه شنبه ۲۲جون (اول سرطان) جهت اشتراک در یک کنفرانسی در مورد لیبیا به آلمان می‌رود.

آلمان و سازمان ملل متحد روز چهار شنبه ۲۳ جون میزبان یک کنفرانسی در برلین خواهند بود تا تلاش‌های قبلی برای ایجاد یک حکومت با ثبات و توقف دایمی درگیری در لیبیا را تسریع کنند.

ریچارد نورلند، نمایندهٔ ویژه ایالات متحده برای لیبیا گفت که این مذاکرات اقداماتی را سرعت خواهد بخشید که برای برگزاری انتخابات در ماه دسمبر و ایجاد قانون رای‌دهی بر مبنای قانون اساسی و حقوقی بدان نیاز است.

آقای نورلند روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که در این کنفرانس روی خروج جنگجویان خارجی از لیبیا نیز تاکید خواهد شد.

پس از سرنگونی حکومت معمر القذافی در لیبیا و کشته شدن وی در سال ۲۰۱۱، لیبیا دستخوش جنگ و آشوب شد و تا کنون هیچ گروهی تسلط کامل بر آن کشور نداشته است.

گروه‌های متخاصم سالها در مناطق جداگانه کشور حکمروایی داشتند تا اینکه در ماه اکتوبر سال گذشته روی آتش بس توافق صورت گرفت و از تمام جنگجویان خارجی خواسته شد که درمدت ۹۰ روز این کشور را ترک کنند.

نمایندهٔ ویژه ایالات متحده گفت: "… نیروهای خارجی هنوز [لیبیا را] ترک نکرده اند و موضع اساسی ما این است که نباید تا بعد از انتخابات منتظر بمانیم تا پیشرفتی در این زمینه صورت گیرد. "

آقای نورلند با اشاره به حملات اخیر شبه نظامیان دولت اسلامی در لیبیا گفت که شرکت کنندگان کنفرانس برلین همچنین "اقدامات بی ثبات کننده گروههای مسلح و تروریست" را نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

قرار است آقای بلینکن با همتای آلمانی خود در مورد راهکارهای مقابله با انکار از هولوکاست و طرق جلوگیری از یهودستیزی نیز گفتگو کند.

افزون براین کنفرانس، آقای بلینکن و لویجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا میزبان یک کنفرانسی دیگر در روم، پایتخت ایتالیا خواهند بود که بر مبارزه برای شکست دولت اسلامی یا داعش متمرکز است.

آقای بلینکن همچنین در نشست وزرا که در مورد سوریه و نیازهای بشردوستانه به این کشور است، اشتراک خواهد کرد.

او در جریان این سفر اروپایی خود به فرانسه خواهد رفت تا روی تقویت روابط با متحدین اروپایی با امانویل مکرون، رییس جمهور این کشور ملاقات کند و افزون برآن به واتیکان خواهد رفت و روی مبارزه با تغییرات اقلیم و قاچاق انسان صحبت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG