لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین قهرمانی فوتبال برازیل در بازی های المپیک


تیم ملی فوتبال برازیل در رقابت های المپیک پس از قهرمانی و کسب نخستین مدال طلا در فوتبال
تیم ملی فوتبال برازیل در رقابت های المپیک پس از قهرمانی و کسب نخستین مدال طلا در فوتبال

تیم فوتبال برازیل توانست در ضربات پنالتی تیم آلمان را ۵-۴ شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ رقابت های المپیک، مدال طلا این تورنمنت را به دست آورد.

تیم های برازیل و آلمان در ۱۲۰ دقیقه رقابت ۱-۱ مساوی ماندند، اما ضربۀ آخری و سرنوشت ساز بازی توسط نیمار، صفحۀ دیگری در تاریخ رقابت های فوتبال برازیل باز کرد.

نیمار در دقیقۀ ۲۷ نیمۀ نخست بازی نیز نخستین گول را وارد دروازه کرد اما این نتیجه در دقیقۀ ۵۷ بازی با گول ماکس مایر به تساوی ۱-۱ کشانده شد.

تیم ملی آلمان در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ در میدان برازیل تیم میزبان را با نتیجۀ پر گول دور از انتظار ۷-۱ شکست داد، نتیجۀ که اشکت بسیاری تماشاچیان را در آمد و به گفتۀ مفسرین بسیاری تماشاچیان به آنچه می دیدند، باور نمی کردند.

با پیروزی تیم برازیل، فضای ستدیوم را شور و هلهلۀ برازیلی های زرد پوش فرا گرفت و اینبار نیز چشم های زیادی پر اشک شد، اما اشک های خوشحالی و سرور.

رقابت شنبه شب ۲۰ اگست، تا اندازۀ آن فشار و شکست را از شانه های فوتبال برازیل کاهش داد به ویژه برای نیمار که در آن رقابت حضور نداشت و به خاطر مصدومیت کمرش در رقابت یک بر هشت از رقابت باز مانده بود.

چهار بازیکن هر دو تیم ضربات پنالتی زیبایی را وارد دروازه کردند اما وقتی نوبت به دو بازیکن آخری رسید، دروازه بان برازیلی با مهارت ویژه یی ضربۀ پنجم پنالتی آلمان را کاملاً مهار کرد و تمام بار مسوولیت بر دوش نیمار، ستارۀ برازیل و تیم بارسلونای اسپانیا ماند.

نیمار با این گول جایگاه خاصی را در صفحات تاریخ فوتبال برازیل کسب کرد، از یکسو تلافی شکست جام جهانی و از سوی دیگر نخستین مدال طلا المپیک را در فوتبال به کشورش به ارمغان آورد.

تیم باسکتبال زنان ایالات متحده که برای ششمین بار در رقابت های المپیک به مدال طلا دست یافتند.
تیم باسکتبال زنان ایالات متحده که برای ششمین بار در رقابت های المپیک به مدال طلا دست یافتند.

اما این پیروزی تنها از آن تیم فوتبال برازیل و برازیلی های حاضر در ستدیوم نبود، روز شنبه تیم ملی باسکتبال زنان ایالات متحده، نیز با نتیجه ۱۰۱ در برابر ۷۲، تیم باسکتبال زنان اسپانیا را شکست داده برای ششمین بار مدال طلای رقابت های المپیک را از آن خود کردند.

زنان امریکایی در ۲۴ سال اخیر، توانسته اند ۴۹ پیروزی را در رقابت باسکتبال بازی های المپیک از آڼ خود کنند.

از سوی دیگر، یک ورزشکار امریکایی برای نخستین بار پس از ۱۹۰۸ میلادی، توانست در بخش دوش ۱۵۰۰ متر به مدال طلا دست یابد.

رقابت های المپیک برازیل رسماً شام یکشنبه ۲۱ اگست پایان میآبد و باید چهار سال دیگر انتظار کشید تا شاهد برگزاری این رقابت ها در توکیو جاپان بود.

رقابت های برازیل با توجه به نابسامانی های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن کشور، پیش از آغاز مسابقات تحت شعاع قرار گرفته بود.

اما توماس بخ، رئیس کمیتۀ بین المللی المپیک روز شنبه، این رویداد را "ماندگار و به یادماندنی" خوانده به خبرنگاران گفت که در آمادگی ها و سازمان دهی این رقابت ها از پول مردم مصرف نشده است.

آقای بخ گفت "بازی های المپیک در بین یک حباب برگزار نشد بلکه در شهری سازماندهی شد که مملو از اختلافات اجتماعی بود، زندگی حقیقی در این شهر ادامه داشت و فکر می کنم برای همگان این مسابقات آورندۀ پیام بسیار خوبی بود."

تیم ایالات متحده تا کنون با کسب ۱۱۶ مدال که شامل ۴۳ طلا، ۳۶ نقره و ۳۷ برونز می شود، جایگاه نخست را در بازی های المپیک برازیل کسب کرده است.

چین با کسب ۶۹ مدال که شامل ۲۵ طلا، ۱۸ نقره و ۲۶ برونز است جایگاه دوم و بریتانیا با ۶۶ مدال جایگاه سوم را از آن خود کرده که در آن ۲۷ طلا، ۲۲ نقره و ۱۷ برونز شامل است.

شایان ذکر است که ایالات متحده توانسته است با ۱۱۱۶ مدال طلا، لقب بیشترین مدال آور طلای جهان را در بازی های المپیک به خود اختصاص دهد.

XS
SM
MD
LG