لینک های دسترسی

Breaking News

حزب محافظه کار بریتانیا در انتخابات پیروز گردید


حزب محافظه کار در پارلمان بریتانیا از ٦٥٠ کرسی بیش از ٣٢٦ چوکی خواهد داشت.
حزب محافظه کار در پارلمان بریتانیا از ٦٥٠ کرسی بیش از ٣٢٦ چوکی خواهد داشت.

حزب محافظه کار بریتانیا که رهبری آنرا دیوید کامرون، صدراعظم آن کشور بر عهده دارد، روز پنجشنبه پیروزی قاطع را در انتخابات آن کشور به دست آورد.

در چند دهه اخیر این اولین بار است که یک حزب بر سر اقتدار در انتخابات پارلمانی بریتانیا می تواند کرسی های بیشتر بدست ارد.

آقای کامیرون روز جمعه به قصر بکینگهم رفت تا برای تشکیل یک حکومت جدید از جانب ملکه الیزابت اجازه رسمی بدست آرد.

قرار است آقای کامیرون یک بار دیگر برای پنج سال به کرسی صدراعظمی تکیه زند و حزب اش در پارلمان بریتانیا از ٦٥٠ کرسی بیش از ٣٢٦ چوکی خواهد داشت.

پیروزی محافظه کاران در حالی به دست آمده است که نظر سنجی های اخیر نشان می داد که رقابت های انتخاباتی در بریتانیا، بسیار تنگاتنگ است.

نتایج انتخابات موجب شد تا رهبران احزاب مخالف به شمول اید ملیبند رهبر حزب کارگر از موقف شان استعفا بدهند.

در پهلوی آقای ملیبند، نیک کلیگ، رهبرحزب لیبرال دیموکرات بریتانیا، و نایجل فراج، رهبر حزب شاهی مستقل بریتانیا نیز از موقف شان استعفا کردند.

در عین حال، دست آورد حزب ملی اسکاتلند در انتخابات آن کشور، بسیار حیرت انگیز بوده است. این حزب قادر شد ۵۰ کرسی را کسب کرده و ازحزب کارگر پیشی گیرد.

حزب کارگر از رقبای اش، یعنی محافظه کاران انگلستان و ویلز نیز عقب مانده است.

در همین حال، کمپاین مبارزات انتخاباتی کامرون، صدراعظم بریتانیا، گفته است که به تعهد اش برای راه اندازی نظر سنجی برای اینکه آیا بریتانیا که پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است در تجارت بلاک اتحادیه اروپا که متشکل از ۲۸ کشور می باشد، بماند یا خیر؟ متعهد خواهد بود.

XS
SM
MD
LG