لینک های دسترسی

Breaking News

جانسن: قبل از وقت حکومت جدید را در کابل به رسمیت نمی‌شناسیم


بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا در پی پیشروی های گروه طالبان در کابل گفته است که کشورش تلاش خواهد کرد از "به رسمیت شناختن قبل از وقت یک حکومت جدید در کابل" پرهیز کند.

آقای جانسن روز یکشنبه ۱۵ اگست گفت که کشورش در پی پیوستن به سایر کشور ها برای "تعین شرایط مشابه در بارۀ چگونگی رفتار آن حکومت" می باشد.

آقای جانسن به خبرنگاران گفت که تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان، "مسایل را تشدید بخشید."

بسیاری از کشور ها به دنبال تخلیۀ شهروندان شان از افغانستان اند و بوریس جانس به خبرنگاران اطمینان داد که بریتانیا "از قبل یک رقم بزرگی از شهروندان افغان را [از افغانستان] خارج کرده و بسیار سریع کار کرده تا تمام شهروندان بریتانیا را از آن کشور خارج کند.

صدراعظم بریتانیا تاکید ورزید که دخالت اردوی بریتانیا در منطقه، از ۲۰۱۴ به اینسو، بسیار کاهش یافته و اضافه کرد که حکومت بریتانیا روی تعامل با "ایجاد یک رژیم جدید در کابل متمرکز است.

حکومت بریتانیا، مانند کشور های دیگر متحدین ناتو، با آغاز خروج سربازان امریکایی از افغانستان، خروج نیروهایش را آغاز کرد.

در این در حالیست که ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر در یک نوار ویدیویی گفت که مسوولیت کنونی افراد این گروه، پس از تصرف کابل، بسا بیشتر و سنگین تر از گذشته بوده و از افراد این گروه خواست از "غرور و خود خواهی" کار نگیرند.

رییس دفتر سیاسی طالبان گفت که این گروه پس از این در تامین امنیت و زندگی آرام آیندۀ مردم تلاش ورزیده و برای تامین زندگی خوب و امن و امان وعده داد.

XS
SM
MD
LG