لینک های دسترسی

Breaking News

اف بی آی: تیراندازی کالیفورنیا یک اقدام 'دهشت افگنی' بود


معاون اف بی آی در یک نشست خبری گفت احتمالاً تشفین و سید رضوان طرح انجام یک حمله دیگر را نیز داشتند.
معاون اف بی آی در یک نشست خبری گفت احتمالاً تشفین و سید رضوان طرح انجام یک حمله دیگر را نیز داشتند.

اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده یا اف بی آی حادثه تیراندازی توسط یک زوج را که منجر به کشته شدن ۱۴ نفر شد، یک "اقدام دهشت افگنی" خواند.

یک مقام اف بی آی روز جمعه گفت تشفین ملک ۲۷ ساله، یکی از مهاجمین این حادثه به ابو بکر البغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی بیعت کرده بود.

تشفین ملک متولد پاکستان بود و بیش از ۲۰ سال را در عربستان سعودی سپری کرده بود. سید رضوان فاروق ۲۸ ساله، شوهر تشفین و مهاجم دیگر حادثه تیر اندازی کالیفورنیا متولد ایالات متحده بود و در عربستان سعودی با تشفین ازدواج کرد.

این زوج ساعاتی پس از تیر اندازی بر یک مرکز صحی معلولین در منطقه سَن برناردینو پس از یک درگیری مسلحانه با پولیس کشته شدند.

حادثه تیر اندازی روز چهارشنبه توسط این زوج، مرگبارترین در سه سال اخیر در ایالات متحده بود.

دیوید بودیچ، معاون اف بی آی در یک نشست خبری گفت تشفین ملک از طریق ارسال یک پیام در یکی از شبکه های اجتماعی به رهبر گروه دولت اسلامی بیعت کرده بود.

از جانب دیگر، دو مقام امریکایی به خبرگزاری رویترز گفته اند که این موضوع می تواند مسیر تحقیقات در مورد انگیزه این حمله را تغییر بدهد. به گفته یک منبع دیگر، تا کنون شواهدی در دست نیست که ارتباط این زوج با گروه دولت اسلامی را به اثبات برساند.

معاون اف بی آی همچنین افزود که احتمالاً این زوج طرح انجام یک حمله دیگر را نیز داشتند.

این در حالیست که مقامات استخباراتی تحقیقات در مورد این حادثه را در پاکستان – محل تولد تشفین ملک نیز آغاز کرده اند.

یک عضو خانواده تشفین گفته است که مقامات استخباراتی پاکستان با او به تماس شده و از وی در مورد ارتباط با تشفین سوال کرده اند.

XS
SM
MD
LG