لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر دفتر مرکزی یوتیوب در کالیفورنیا پایان یافت


یک افسر پولیس حین دویدن به سوی محل رویداد در دفتر مرکزی یوتیوب
یک افسر پولیس حین دویدن به سوی محل رویداد در دفتر مرکزی یوتیوب

یک زن حوالی پس از چاشت روز سه شنبه بر کارمندان دفتر مرکزی "یوتیوب" گلوله باری کرد و باعث شد تمام کارمندان ساختمان را ترک کرده به جاده بریزند.

آن زن امریکایی ایرانی‌تبار که گفته می شود شکایات خود را از طریق انترنت در مورد یوتیوب اعلام کرده بود، "نسیم نجفی اقدم" نام داشت و فعال حقوق حیوانات بود.

فرمانده پولیس سَن برونو در حومۀ شهر سانفراسیسکو در یک کنفرانس خبری گفت "حمله کننده یک زن بود که خودش به ضرب گلوله کشته است."

پولیس کالیفورنیا به این باور است که حمله بخشی از "اختلافات داخلی" بوده است.

به گفتۀ باربرینی فرمانده پولیس سسن برونو، حمله ساعت ۱۲:۴۶ دقیقۀ پس از چاشت با گلوله باری آن زن که تاهنوز هویتش افشا نشده آغاز گردیده که در آن چهار تن مجروح شده اند.

پولیس بدون اینکه هویت مجروحین را افشا کند به خبرنگاران گفت که مجروحین به شفاخانه انتقال یافته و تحت تداوی قرار دارند. حین حمله ساختمان دفتر مرکزی را یوتیوب تخلیه کرده بودند.

محل حملۀ روز سه شنبه در دفتر مرکزی یوتیوب در کالیفورنیا
محل حملۀ روز سه شنبه در دفتر مرکزی یوتیوب در کالیفورنیا

یک سخنگوی شفاخانه در حومۀ سانفراسیسکو وضعیت یکتن از مجروحین را که یک مرد ۳۶ ساله بوده وخیم خوانده است. دو تن از مجروحین دیگر که زنان بوده اند یکی ۳۲ ساله و دیگری ۲۷ ساله بوده است.

دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در صفحۀ تویتر خود ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان، از نیرو های امنیتی که به موقع به محل رویداد رسیده اند، سپاسگزاری کرده است.

نیرو های ادارۀ تحقیقات مرکزی ایالات متحده یا اف بی آی و سایر ارگان های امنیتی به محل رویداد رسیده و تحقیقات در بارۀ انگیزۀ این حمله آغاز شده است.

حمله بر دفتر مرکزی "یو تیوب" در حالی صورت می گیرد که ماه گذشته آن نهاد رسانۀ اجتماعی اعلام کرد که نشر تمام آن اعلانات را منع قرار می دهد که فروش اسلحه و لوازم مربوط به آن را ترویج کند و هم نشر ویدیو های را قطع می کند که در آن نحوۀ ساختن اسلحه را آموزش می دهد.

XS
SM
MD
LG