لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در نزدیکی میدان هوایی بین المللی موگادیشو هشت کشته بر جاگذاشت


تیم نجات جسد یک غیر نظامی را انتقال می دهد که در اثر انفجار موتر بم در نزدیکی میدان هوایی بین المللی موگادیشو، کشته شده است
تیم نجات جسد یک غیر نظامی را انتقال می دهد که در اثر انفجار موتر بم در نزدیکی میدان هوایی بین المللی موگادیشو، کشته شده است

در اثر انفجار موتر بم‌گذاری شده در بیرون محوطهٔ میدان هوایی بین المللی موگادیشو، پایتخت سومالیا، روز چهارشنبه ۱۲ جنوری (۲۲ جدی) دست کم هشت نفر کشته و نه نفر دیگر زخمی شدند.

عبدالقادر آدم، داکتر شفاخانهٔ مدینه واقع در شهر موگادیشو، سومالیا، به خبرگزاری اسوشیتید پرس شمار کشته شدگان و زخمیان این حمله بمی را تایید کرد.

خبرگزاری اسوشیتید پرس از قول یک شاهد نیز گزارش داده است که انفجار زمانی صورت گرفت که یک کاروان موتر‌های ملل متحد از ساحه در حال عبور بود و احتمالا کاروان موتر این سازمان هدف این حملهٔ مرگبار بوده است.

به گفتهٔ این شاهد، انفجار در نزدیکی پوستهٔ تلاشی میدان هوایی بین المللی سومالیا رخ داد. اما ماموریت ملل متحد در سومالیا گفته است که پرسونل و قراردادی‌های این سازمان در کاروانی که هدف حمله قرار گرفته است، حضور نداشتند.

گروه تندرو الشباب که وابسته به شبکهٔ القاعده است و بخش های از سومالیا را در کنترول خود دارد، از طریق اندلس، نشرات رادیویی خود، مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته است که تندروان آن گروه ''مقام‌های سفید پوست" را هدف حملهٔ بمی قرار دادند.

تندروان گروه الشباب در اغلب موارد حملات بمی را در مناطق مهم موگادیشو، پایتخت سومالیا، سازماندهی می کنند.

علی عبدی وردهیر، معاون شاروال شهر موگادیشو، در محل رویداد به خبرنگاران گفت که کاروان موتر‌های وی نیز در هنگام انفجار از ساحه عبور می کرد، اما به کاروان وی آسیبی نرسیده است.

این مقام شاروالی موگادیشو گفته است که در این حمله دست کم پنج سرباز کشته شده و پنج غیر نظامی دیگر زخمی شده اند.

میدان هوایی بین المللی سومالیا علاوه بر سایر دفاتر دپلوماتیک، میزبان سفارت ایالات متحده نیز است.

این انفجار در حالی صورت گرفته است که سومالیا با وضعیت نامعین سیاسی و امنیتی مواجه است، زیرا تنش به خاطر تاخیر تقریبا یک سالهٔ انتخابات در آن کشور رو به افزایش است.

XS
SM
MD
LG