لینک های دسترسی

Breaking News

صدها پناهجوی افغان از پاکستان به کانادا منتقل شدند


وزارت مهاجرت کانادا از انتقال صدها پناهجوی افغان از پاکستان به آن کشور خبر داده است.

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، روز چهارشنبه ۱۶ نومبر (۲۵ عقرب) در تویترش گفته است که ۳۲۴ پناهجوی افغان و خانواده‌های شان بامداد دیروز در نزدهمین پرواز چارتر به شهر هالیفاکس این کشور رسید.

به گفتۀ آقای فریزر در بین این افراد به شمول ترجمانان افغان و خانواده‌های شان، کسانی نیز شامل اند که در جریان ماموریت کانادا در افغانستان با آنها کار کرده بودند.

همچنان وزیر مهاجرت کانادا گفته است که از اگست سال گذشتۀ میلادی به این طرف بیش از ۲۴هزار پناهجوی افغان به کانادا منتقل شده اند.

کانادا تعهد کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، حد اقل ۴۰هزار شهروند افغانستان را به آن کشور انتقال دهد. آقای فریزر در تویترش نوشته است که گرچه امور زیاد هنوز باقی مانده، اما گفته است که کشورش بر اسکان این شمار پناهجویان افغان کار می‌کند.

بر اساس این تصمیم دولت کانادا، قرار است که پنج‌هزار تن به شمول ترجمانان و خانواده‌های شان از طریق یک برنامه مهاجرتی ویژه و بیش از ۱۸هزار افغان در معرض تهدید از طریق برنامه بشردوستانه به آن کشور منتقل شوند.

مقامات کانادایی گفته اند که این کشور قاضی‌های زن افغان و خانواده‌های شان را که از آغاز روند تخلیه از افغانستان به سرنوشت نامعلومی در یونان دچار شده اند، نیز می‌پذیرد.

قبل بر این، اداره مهاجرت کانادا بار بار تاکید کرده است که این کشور در حال ارزیابی روند انتقال سایر پناهجویان افغان است که با آنان در افغانستان کار کرده اند.

ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا پنجشبه دهم نومبر (۱۹ عقرب) نیز از انتقال ۳۴۷ پناهجوی افغان از تاجیکستان به آن کشور خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG