لینک های دسترسی

Breaking News

صدر اعظم کانادا: گلوله باری مسجد کیوبک، حملۀ تروریستی بر مسلمانان بود


آقای ترودو گفته است که اینگونه حملات بی رحمانه در کانادا جای ندارد
آقای ترودو گفته است که اینگونه حملات بی رحمانه در کانادا جای ندارد

جستن ترودو، صدر اعظم کانادا، گلوله باری مردان مسلح را بر یک مسجد در شهر کیوبک آن کشور "حملۀ تروریستی بر مسلمانان" عنوان کرد.

گلوله باری مهاجمان مسلح شام یکشنبه بر نمازگزاران در این مسجد سبب کشته شدن شش نفر و زخمی شدن هشت نفر دیگر شد. به گفتۀ مقام‌های پولیس، قربانیان این رویداد بین ۳۵ تا ۷۰ سال عمر داشتند.

مقام‌های پولیس گفته اند که دو مظنون در پیوند با این رویداد دستگیر شده اند، اما جزئیات بیشتری ارایه نشده است.

شاهدان عینی گفته اند که سه مرد مسلح بر حدود ۴۰ نمازگزار در مرکز فرهنگی اسلامی شهر کیوبک گلوله باری کردند. با اینحال به گفتۀ مقام‌های پولیس ۳۹ نفر دیگر از این حمله بدون کدام آسیبی نجات یافته است.

صدر اعظم کانادا این حمله را محکوم کرده و گفته است " مسلمانان کانادایی بخش مهم بافت ملی کانادا بوده و این گونه اعمال بی رحمانه در اجتماعات، شهرها و کشورما جایی ندارد".

گلوله باری درست یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که آقای ترودو از مهاجرانی استقبال کرد که بر اساس فرمان دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، از ورود به امریکا منع شده اند.

در سال‌های اخیر، اسلام ستیزی در شهر کیوبک کانادا افزایش یافته است. حجاب یا نقاب اسلامی زنان در انتخابات ۲۰۱۵ کانادا به ویژه در شهر کیوبک به یک موضوع بزرگ مبدل شده بود، جاییکه اکثر شهروندان خواستار ممنوعیت آن شده بودند.

XS
SM
MD
LG