لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار موتر بم‌گذاری شده در بلخ؛ دو کشته و ۴۲ زخمی


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی ولایت بلخ می‌گویند که در اثر انفجار موتر بم‌گذاری شده در این ولایت، دو نظامی افغان کشته و دست‌کم، ۴۲ تن دیگر به شمول غیرنظامیان زخمی شده اند.

عادل‌شاه عادل، سخنگوی پولیس این ولایت ‌روز یکشنبه ششم جون (۱۶ جوزا) به صدای امریکا گفت این انفجار حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز در مقابل دروازۀ ساختمان قوماندانی امنیه ولسوالی بلخ به وقوع پیوست.

آقای عادل افزود: "یک عراده موتر مملو از مواد منفجره که تاهنوز نوعیت موتر مشخص نشده و به احتمال زیاد موتر هاموی بوده است در مقابل دروازه فرماندهی پولیس ولسوالی بلخ انفجار می‌کند که تلفات به نیروهای امنیتی هم رسیده است."

او اضافه کرد که در میان مجروحین این انفجار، غیرنظامیان نیز شامل اند که برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

سخنگوی پولیس بلخ طالبان را مسوول این انفجار عنوان کرد، اما گروه طالبان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

گفته می‌شود که در این حادثه خسارات زیادی به خانه‌های مسکونی و دوکان‌های نزدیک به این انفجار وارد شده است.

انفجار ماین در پکتیا

مقام‌های محلی ولایت پکتیا می‌گویند که در نتیجۀ انفجار ماین کنار جاده در این ولایت، چهار غیرنظامی جان باخته اند.

محمد حلیم فدایی، والی این ولایت گفت که این انفجار امروز یکشنبه در منطقه "ابراهیم‌خیل" از مربوطات گردیز، مرکز ولایت پکتیا به وقوع پیوست.

آقای فدایی افزود که این غیرنظامیان برای اشتراک در یک مراسم عروسی می‌رفتنند که موتر حامل آنان در مسیر راه با ماین کنار جاده برخورد کرد.

والی پکتیا افزود که در میان قربانیان این حادثه، زنان و کودکان نیز شامل اند. مقام‌های امنیتی ولایت پکتیا گفته اند که در این انفجار دو غیرنظامی زخمی شدند که پولیس آنان را به شفاخانه انتقال داده است.

مسوولیت این انفجار را تا اکنون فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

این در حالی است که روز گذشته شورای امنیت ملی افغانستان گفت که با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، حملات گروه طالبان در سراسر این کشور افزایش یافته است.

بر اساس معلومات این شورا، طالبان در بیشتر از یک ماه گذشته، ۱۴۵۵ حمله را در بخش‌های این کشور راه‌اندازی کرده اند که در این حملات بیشتر به غیرنظامیان تلفات وارد شده است.

XS
SM
MD
LG