لینک های دسترسی

Breaking News

آتش‌گرفتن مایع ضد عفونی‌کننده؛ مرد امریکایی زخمی شد و موترش سوخت


یک مرد امریکایی در حالی که در داخل موترش سگرت دود می‌کرد و در همین هنگام خواست دستانش را با مایع ضد عفونی کننده پاک کند، ناگهان این مایع حاوی الکول آتش‌گرفت و سبب آتش‌سوزی شدید شد.

ادارۀ اطفاییه و امدادرسانی ناحیۀ مونتگومری ایالت مریلند امریکا ضمن تایید این رویداد به شبکۀ خبری ای بی سی گفته است که دود کردن سگرت و استعمال همزمان مایع ضد عفونی کنندۀ دست در داخل فضای تنگ سربسته چون درون موتر "ترکیب بسیار بد" است.

مسوولان اطفاییه گفته اند که به دلیل اینکه مایع ضد عفونی کنندۀ دست حاوی مقدار بلند -۶۰ تا ۷۰ درصد – الکول است، به شدت اشتعال پذیر بوده و سبب بروز این رویداد شده است. الکول نیز مانند تیل پترول مایع مفر و شدیداً احتراقی است.

پولیس ناحیۀ مونتگومری گفته است که این مرد فوراً به شفاخانه منتقل و پس از پانسمان شدن زخم‌هایش که بسیار جدی و تهدید کننده نبود، مرخص شده است. اما موتر وی به کلی سوخته و تخریب شده است.

این نخستین بار نیست که شعله‌ور شدن مایع ضد عفونی کننده حادثه می‎آفریند. در سپتمبر سال گذشته، یک زن در ایالت تکزاس زمانی به شدت سوخت و زخمی شد که در کنار شمع افروخته، دستانش را با مایع ضد عفونی کننده تعقیم می‌کرد.

سال گذشته یک رانندۀ تکسی در بریتانیا نیز به خاطر شعله‌ور شدن مایع ضد عفونی کننده روی دستانش، زخمی شد. او نیز در حالیکه دستانش با مایع ضد عفونی کننده آغشته و مرطوب بود، می‌خواست سگرت کس دیگری را روشن کند که دستانش آتش گرفت.

XS
SM
MD
LG