لینک های دسترسی

Breaking News

سطح کاربن در اوج کروناویروس ۱۷ درصد کاهش یافته است


یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که انتشار روزانه کاربن‌دای اکساید در جریان ماه گذشته در زمان اوج کروناویروس، ۱۷ در صد کاهش یافته بود.

دانشمندان می‌گویند که وقفه مختصر در افزایش سطح گازهای گلخانه‌یی، از آلودگی اقلیم، به اندازهٔ قطرهٔ آب در بحر، می‌کاهد.

یک تیم بین المللی دانشمندانی که انتشار کاربن‌دای اکساید را در جریان همه گیری کروناویروس مطالعه می‌کند، گفته است که سطح کاربن‌دای اکساید در هوا دوباره روبه افزایش نهاده است.

با آن‌هم به گفته این دانشمندان سطح این گاز در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بین چهار تا هفت در صد پایین خواهد بود که بزرگترین کاهش سالانه از زمان جنگ جهانی دوم به اینسو را نشان می‌دهد.

اگر محدودیت‌های جدی در طول سال ادامه یابد،سطح موجودیت گاز کاربن در سراسرجهان هفت در صد کاهش خواهد یافت، اما در صورت رفع فوری آن، چهار در صد تقلیل این گاز را شاهد خواهیم بود.

تولید گاز کاربن‌دای اکساید در ایالات متحده در جریان یک هفته در ماه اپریل، یک بر سه کاهش یافت. چین که بزرگترین تولید کننده گاز‌های گلخانه‌یی است در ماه فبروری سطح تولید کاربن در آن کشور، یک برچهار تقلیل یافته بود.

در هند و اروپا نیز به ترتیب ۲۶ و ۲۷ در صد کاهش در تولید گاز کاربن دیده شده است.

براساس این گزارش تقریباً نیم از این کاهش آلودگی از وسایط نقلیه به ویژه موترها می‌باشد. کاهش چشمگیر در سفرهای هوایی تنها ده در صد افت کلی آلودگی را به خود اختصاص داده است.

XS
SM
MD
LG