لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ پیشبینی مرگ ۱۴۰ هزار نفر در امریکا 


مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده پیشبینی کرده است که بیماری کووید۱۹ تا چهارم ماه جولای در سراسر امریکا جان ۱۲۴ تا ۱۴۰ هزار نفر را خواهد گرفت.

این مرکز امروز ۱۳ جون (۲۴ جوزا) گفت که به نظرمی‌رسید در مقایسه با چهار هفتهٔ گذشته شمار واقعات مرگ و میر ناشی از این بیماری در ایالت‌های ارزونا، ارکنساس، هاوایی، کرولینا شمالی، یوتا و ورمانت افزایش یابد.

ایالات متحده از رهگذر موارد ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس در صدر فهرست کشورهای قرار دارد که این ویروس در آن شیوع کرده است.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، در امریکا تا اکنون بیش از دو میلیون ۴۸ هزار نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و ۱۱۴۶۶۹ نفر پس از ابتلا به آن جان باخته اند.

این در حالی است که در اکثریت ایالت‌ها قیود بر گشت و گذار کاهش و تجمع مردم در مراکز خرید و فروش و اماکن تفریحی افزایش یافته است.

مقامات صحی در این کشور از مردم خواسته اند تا در محلاتی که رعایت فاصله فزیکی دشوار باشد، ماسک بپوشند.

سازمان جهانی صحت که در گذشته پوشیدن ماسک را فقط به بیماران توصیه کرده بود، اکنون به همگان توصیه کرده است.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح شنبه ۱۳ جون (۲۴ جوزا) این ویروس در سراسر جهان جان ۴۲۶ هزار و ۱۶۴ نفر را گرفته و بیش از هفت میلیون و ۶۶۹ نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG