لینک های دسترسی

Breaking News

غیرنظامیان از خط جنگ در دانگام بیرون می شوند


مقامات افغان جنگ دانگام را نبرد استخباراتی می خوانند
مقامات افغان جنگ دانگام را نبرد استخباراتی می خوانند

مقام های محلی کنر می گویند که در طول جنگ در دانگام بیش از ۱۵۰ طالب کشته و حدود ۱۱۰ طالب دیگر زخمی شده است.

مقام های ولایت کنر می گویند که جنگ با طالبان در ولسوالی دانگام آن ولایت به خاطری متوقف شده است که خانواده های بیجا شدۀ آن ولسوالی به مناطق امن پناه ببرند.

جنگ میان نیرو های امنیتی افغان به حمایت قیام کنندگان محلی با شورشیان مسلح طالب شام گذشته آرام شد و نیرو های امنیتی افغان در حالت احضارات در پوسته های شان مستقر اند.

جت های جنگی نیرو های ناتو شام گذشته یک موضع طالبان را در ساحۀ نیلی ولسوالی دانگام بمبارد کرد. هارون یوسفزی، سخنگوی لوای دوم قول اردوی سیلاب مستقر در ولایت کنر گفت که در این حمله بیش از ۱۳۰ جنگجوی طالب کشته شد.

به گفتۀ آقای یوسفزی، جنگجویان طالب هنگامیکه در مورد هماهنگی جنگ در یک قلعه با هم مشورت می کردند، آماج حملات ناتو قرار گرفتند. او گمان می کند که شاید فرماندهان طالبان نیز مشمول کشته شدگان باشند.

مقام های محلی ولایت کنر می گویند که در جریان ۱۱ روز جنگ در ولسوالی دانگام آن ولایت تلفات سنگینی به جنگجویان طالب وارد شده است.

شجاع الملک جلاله، سرپرست ولایت کنر به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که تا کنون ۱۵۱ شورشی کشته و ۱۰۷ شورشی دیگر زخمی شده است.

شجاع الملک جلاله، سرپرست ولایت کنر
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:24 0:00

آقای جلاله نیز خبر توقف درگیری را تایید کرده افزود که طالبان مسلح با سران قومی به این فیصله رسیده اند که جنگ آرام شود تا زنان و کودکان از خط جبهه به مناطق امن انتقال یابند.

مقام های حکومت افغانستان گفته اند که در جریان یک و نیم هفته جنگ در دانگام بیش از ۵۰ سرباز افغان هم کشته و زخمی شده اند، اما تلفات نیرو های افغان با تفکیک کشته شدگان و زخمی شدگان مشخص نشده است.

در همین حال طالبان مسلح گفته اند که در جریان جنگ در ولسوالی دانگام صد ها سرباز حکومتی افغان را کشته و زخمی کرده اند.

ساکنان ولسوالی دانگام که از خانه و روستای شان بیجا شده اند در تماس با رسانه ها گفتند که حکومت برای رسیدگی به مشکلات آنان هیچ گونه اقدامی نکرده است.

ساکنان ولسوالی دانگام ۱۱روز پیش بر ضد طالبان پاکستانی و افغان قیام کردند. طالبان نیز در واکنش خانه های روستا نشینان دانگام را به آتش کشیدند.

در همین حال سرپرست وزارت داخلۀ افغانستان در همایشی زیر نام "هفتۀ معرفت با پولیس ملی"عملکرد پولیس ملی افغانستان را در مبارزه با دهشت افگنی پیروزمندانه خواند و از آن تمجید کرد.

محمد ایوب سالنگی پیشرفت های های پولیس را "برگشت ناپذیر" و تصویر کلی پولیس را "روشن و امیدوار کننده" خواند. او گفت که در سال روان دشمنان افغانستان تلاش های شان را برای برهم زدن امنیت چند برابر کردند اما به گفتۀ وی "شجاعت و پایمردی" پولیس تلاش دشمن را بی اثر ساخت.

سرپرست وزارت امور داخله از حمایت مردم از پولیس سپاسگذاری کرد و بر لزوم افزایش میزان رضایت و اعتماد مردم از این نیروها تاکید کرد. او گفت که آشنایی و نزدیکی بیشتر پولیس با مردم از اهداف کاری وزارت داخله است.

XS
SM
MD
LG