لینک های دسترسی

Breaking News

اعزام دو بم‌افگن بی-۵۲ به شرق میانه؛ نمایش قدرت نظامی امریکا


قوماندانی مرکزی ایالات متحده ( سنتکام) اعلام کرد که دو طیارۀ بم‌افگن بی‌ـ‌۵۲ امریکایی از یک پایگاه نظامی در ایالت دکوتای شمالی امریکا به شرق میانه اعزام شد و پس از پرواز بر فراز خلیج فارس و منطقه به ایالات متحده برگشت.

سنتکام روز چهارشنبه ۳۰ دسمبر (دهم جدی) با نشر بیانیه‌ای گفته است که هدف از اعزام این دو بم افگن، تاکید بر تعهد امریکا به امنیت منطقه بوده و نیز توانایی منحصر به فرد نظامی امریکا را نشان می‌دهد که در فرصت کوتاه می‌تواند نیروی رزمی خود را در هر جایی که خواسته باشد پیاده کند.

در این بیانیه آمده است: "اعزام این دو طیاره حاوی پیام روشن در خصوص بازدارندگی، به هر آن کسی است که بخواهد به امریکایی‌ها یا منافع امریکا آسیب برساند."

این دو بم افگن در پرواز مستقیم ۳۰ ساعته، مسیر رفت و برگشت میان پایگاه هوایی مینوت در دکوتای شمالی تا شرق میانه را پیموده و در جریان سفر در هوا سوختگیری کرده اند.

جریان سوختگیری بم افگن بی-۵۲ در جریان پرواز
جریان سوختگیری بم افگن بی-۵۲ در جریان پرواز

در این بیانیه از قول کنت مک‌کنزی، فرمانده سنتکام آمده است: "ایالات متحده به اعزام قابلیت‌های دارای آمادگی رزمی به ساحۀ مسوولیت سنتکام ادامه می‌دهد تا جلو هر دشمن احتمالی را بگیرد و این موضوع را روشن کند که در صورت بروز هرگونه اقدام تجاوزگرانه‌ای علیه شهروندان و منافع امریکا، ما آماده‌ایم و از توانایی پاسخ دادن برخورداریم."

فرمانده سنتکام گفته است: "ما دنبال درگیری نیستیم؛ اما هیچکس نباید توانایی‌ما را در دفاع از نیروهایمان و یا واکنش قاطع به هرگونه حمله‌ای دست‌کم بگیرد."

در یک و نیم ماه گذشته، این سومین بار است که بم‌افگن‌های ایالات متحده عملیات بازدارندگی را بر فراز خلیج فارس و ساحۀ مسوولیت سنتکام انجام می‌دهند.

پیشتر، آقای مک‌کنزی گفته بود که اگر جمهوری اسلامی ایران قصد حمله در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی را دارد، ایالات متحده "آماده واکنش" است.

XS
SM
MD
LG