لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: قهرمان مبارزه با فساد در افغانستان وجود ندارد


آقای عبدالله مبارزه با فساد را کار یک شخص نه؛ بلکه مسؤولیت همۀ افغان‌ها خواند
آقای عبدالله مبارزه با فساد را کار یک شخص نه؛ بلکه مسؤولیت همۀ افغان‌ها خواند

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان که امروز در جلسۀ شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت که تفکیک فاسدین به خوب و بد، کاری از پیش نمی‌برد.

در حالی که بر اساس گزارش دیدبان شفافیت، افغانستان در ردۀ مفسدترین کشورهای جهان است، اما سران این کشور مبارزه با فساد را اولویت کاری خویش می‌خوانند.

آقای عبدالله مبارزه با فساد را کار یک شخص نه؛ بلکه مسؤولیت همۀ افغان‌ها خواند و گفت "اینجا قهرمان مبارزه با فساد در این کشور وجود ندارد".

این در حالی است که محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به روز جمعۀ گذشته گفته بود که "به هر قیمتی که باشد از ایجاد اصلاحات در افغانستان دریغ نمی‌کند."

فساد اداری یکی از مشکلات اساسی حکومت افغانستان خوانده می‌شود که جامعۀ جهانی همواره از موجودیت آن در رده‌های مختلف حکومت آقای غنی انتقاد کرده اند.

در آخرین مورد، ناتو گفته است که اگر مبارزه با فساد صورت نگیرد، فساد افغانستان را از بین خواهد برد.

اما سران حکومت وحدت ملی با آنکه مبارزه با فساد را از اولویت خود عنوان کرده اند، هنوز هم قضیۀ کابل‌بانک که اعتبار افغانستان را در جهان زیر سوال قرار داد، یک طرفه نشده است.

حکومت توانسته است فقط تعداد اندکی از افراد دخیل در فساد کابل‌بانک را مورد پیگرد قرار دهد. از سوی دیگر دوسیه‌های اعضای کابینۀ پیشین هنوز هم در ادارۀ لوی سارنوالی قرار دارد. هر چند که حکومت آقای غنی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد را ایجاد کرده است و شماری از این دوسیه را تحت بررسی گرفته؛ اما هنوز هم فساد به گفتۀ رئیس جمهور "لکۀ ننگی" به دامن افغان‌ها است.

رئیس اجرائیه حکومت افغانستان امروز نیز بار دیگر تأکید کرد که مبارزه با فساد نباید رنگ سیاسی به خود بگیرد؛ بلکه باید در این راستا "صادقانه" عمل شود.

XS
SM
MD
LG