لینک های دسترسی

Breaking News

داکتر عبدالله به هند رفت


ریاست اجرائیه می گوید که در جریان سفر آقای عبدالله دو قرارداد در بخش سیاسی و اقتصادی نیز میان کابل و دهلی به امضا خواهد رسید
ریاست اجرائیه می گوید که در جریان سفر آقای عبدالله دو قرارداد در بخش سیاسی و اقتصادی نیز میان کابل و دهلی به امضا خواهد رسید

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان در یک سفر چهار روزه امروز به هند رفت و قرار است که در این کشور در دو نشست جداگانه شرکت کند.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه به صدای امریکا گفت که نشستی به هدف مبارزه با تروریزم و هم‌چنان یک نشست اقتصادی در هندوستان دایر می‌گردند که رئیس اجرائیه افزون بر اشتراک در این دو نشست، سخنرانی نیز خواهد کرد.

وی گفت "وی (عبدالله عبدالله) در این کنفرانس سخنرانی می‌کند؛ تمرکز آن جلب همکاری کشورهای منطقه است که همکاری در امر مبارزه با تروریزم در منطقه باید افزایش یابد. هم‌چنان در یک نشست اقتصادی سخنرانی می‌کند که تمرکز این نشست بالای بندر چاه‌بهار است تا به هر اندازۀ که ممکن است، این بندر برای بهره‌برداری آماده شود."

جاوید فیصل گفت که رئیس اجرائیه در این سفر قرار است با نریندرا مودی نخست وزیر هند، سوشما سورج وزیر خارجه و برخی مقامات بلندپایۀ آن کشور نیز نشست‌های دوجانبه داشته باشد.

معاون سخنگوی ریاست اجرائیه افزود که دو قرارداد در بخش سیاسی و اقتصادی نیز میان کابل و دهلی به امضا خواهد رسید.

به گفتۀ آقای فیصل، قرارداد سیاسی که امضا می‌شود، سهولت رفت و آمد را برای کسانی که پاسپورت سیاسی دارند، فراهم خواهد ساخت و دیپلمات‌های هر دو کشور بر اساس این قرارداد بدون صدور ویزه رفت و آمد می‌کنند.

جاوید فیصل افزود که قرارداد دیگر در بخش گسترش تجارت میان دو کشور امضا می‌شود.

هم‌چنان معاون سخنگوی ریاست اجرائیه گفت که آقای عبدالله با شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران هندی نیز دیدار می‌کند و آنان را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق خواهد کرد.

در این سفر رئیس اجرائیه را، همایون رسا وزیر تجارت، محمدقربان حقجو رئیس ادارۀ حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان و شماری از مقامات بلندپایه دولتی همراهی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG