لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله از ملل متحد خواستار وضع تحریم بر رهبران طالبان شده است


عبدالله خواستار درج اسامی رهبران طالبان در فهرست تحریم‌های ملل متحد شده است
عبدالله خواستار درج اسامی رهبران طالبان در فهرست تحریم‌های ملل متحد شده است

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان از سازمان ملل متحد خواسته است تا رهبران طالبان به شمول ملا هبت‌الله آخوند را شامل فهرست تحریم‌های این سازمان کند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان روز یکشنبه در دیدار با غیرت عمروف، رئیس کمیته تحریم ملل متحد این خواست را مطرح کرده است.

آقای عبدالله همچنان از رئیس کمیته تحریم ملل متحد خواستار تقویت میکانیزم‌های نظارتی بر گروه طالبان شده است.

در همین حال رئیس اجرائیه افغانستان که روز دوشنبه در جلسه شورای وزیران صحبت می‌کرد گفت، در این اواخر تمرکز گروه‌های تروریستی بر عملیات‌های شهری، افزایش یافته است و برای جلوگیری از این عملیات‌ها تقویت ادارات کشفی و استخباراتی می‌تواند کمک کند.

آقای عبدالله افزود در کنار هر رویداد دهشت افگنانه که صورت می‌گیرد، نیروهای امنیتی افغان از وقوع چندین رویداد مشابه جلوگیری می‌کنند.

آقای عبدالله، گفت "در این اواخرتمرکز گروه‌های تروریستی بالای عملیات‌های شهری زیادتر شده، که در این زمینه باز هم تقویت سیستم کشف و استخبارات می‌تواند ما را کمک کند و این نکته را شاید بیشتر هموطنان ما متوجه نمی‌شوند هر حادثه که صورت می‌گیرد در پهلویش چندین مورد دیگر است که حملات دشمن کشف و خنثی شده".

او، افزود بر علاوه کوشش‌ها برای صلح، نباید در "دفاع از کشور و مردم" غفلت صورت گیرد.

آقای عبدالله، همچنان از سفر ریکس تیلرسن، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا به افغانستان خبر داد و گفت آقای تیلرسن در فصل زمستان به افغانستان خواهد آمد؛ اما در مورد تاریخ دقیق سفر این مقام امریکایی معلومات نداد.

به گفته آقای عبدالله، تیم‌های کاری دو کشور، روی تعهدات دوجانبه و همکاری دومدار افغانستان و ایالات متحده امریکا، در چهارکمیته کار می‌کنند.

رئیس اجرائیه، در مورد سفر وزیرخارجه ایالات متحده به افغانستان به تاریخ (۲۳ اکتوبر) گفت مقام‌های افغان و آقای تیلرسن، روی مسایل امنیتی، پناهگاه‌های تروریستان در کشور همسایه و اقدامات در این زمینه، همکاری‌های منطقوی و انکشاف اقتصادی افغانستان صحبت کردند.

XS
SM
MD
LG