لینک های دسترسی

Breaking News

ولسوال چخانسور ولایت نیمروز به قتل رسید


ولسوال چخانسور ولایت نیمروز، صبح روز دوشنبه به قتل رسیده است
ولسوال چخانسور ولایت نیمروز، صبح روز دوشنبه به قتل رسیده است

مقام‌های محلی در ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان گفته اند که ولسوال چخانسور این ولایت، حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح روز دوشنبه زمانی که به سوی دفتر کارش می‌رفت، به قتل رسیده است.

مل‌پاسوال خواجه جیلانی ابوبکر، قوماندان امنیه ولایت نیمروز، به رادیو آشنا صدای امریکا گفت زمانی که حاجی آقا محمد فضلی با محافظانش از شهر زرنج بیرون شد، با کمین مردان مسلح موترسایکل سوار برخورد.

به گفتۀ آقای ابوبکر، ولسوال چخانسور بر اثر گلوله باری افراد مسلح، ابتدا زخمی شده و هنگام انتقال به شفاخانه مرکزی شهر زرنج جان باخت.

احمد عرب، سخنگوی والی نیمروز، گفت که آقای فضلی از سال ۱۳۸۷به این سو به عنوان ولسوال چخانسور ایفای وظیفه می‌کرد.

آقای عرب افزود، تا به حال مشخص نیست که ولسوال چخانسور از سوی چه کسانی آماج قرار گرفت، اما تحقیقات نیروهای امنیتی برای شناسایی مهاجمان و دستگیری شان آغاز شده است.

حاجی آقا محمد فضلی، یکی از قوماندانان پیشین جهادی وابسته به حزب اسلامی افغانستان بود.

تا حال فرد و یا گروهی مسؤولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

ولسوالی‌ چخانسور در شرق ولایت نیمروز و هم سرحد با ولسوالی لاش و جوین ولایت فراه است که از مناطق عمدتاً بلوچ نشین نیمروز به شمار می‌رود.

اختطاف دو معلم در هرات

طالبان مسلح در ولایت هرات، دو معلم را در ولسوالی پشتون زرغون این ولایت را اختطاف کردند.

عبدالرزاق احمدی، رئیس اداره معارف هرات، به رادیو آشنا صدای آمریکا گفت این اتفاق یکشنبه شب هنگامی به وقوع پیوست که این دو معلم برای اشتراک در نماز تراویح به مسجد رفته بودند.

آقای احمدی افزود، یکی از این دو معلم، سرپرست مدیریت تعلیم وتربیه ولسوالی پشتون زرغون بوده است.

تا حال مشخص نیست که این معلمان به کجا انتقال داده شده اند، اما مسوولان معارف هرات از شروع تحقیقات نیروهای امنیتی برای یافتن مکان اختطاف این معلمان خبر داده اند.

XS
SM
MD
LG