لینک های دسترسی

Breaking News

ناامنی‌ها انتقال مواد انتخاباتی را با چالش مواجه کرده است


کمیسیون انتخابات افغانستان گفته است که روند انتقال مواد حساس و غیرحساس انتخاباتی از کابل به شماری از ولایت‌های شمالی به دلیل درگیری‌های موجود با چالش مواجه شده است.

ذبیح‌الله سادات، یکی از سخنگویان این کمیسیون به صدای امریکا گفت که برای یافتن راه حل این مشکل با مقامات وزارت داخله صحبت شده است.

این سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت که تا عصر روز شنبه این انتقالات صورت نگرفته است.

کمیسیون انتخابات افغانستان روند انتقال مواد انتخاباتی را از کابل به ولایت‌ها روز جمعۀ گذشته (۸ سنبله) آغاز کرد که این مواد به ولایت‌های هرات، بادغیس، فراه، کندهار، هلمند، ارزگان و زابل رسیده است.

بر بنیاد تقویم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، روند انتقال مواد انتخاباتی از کابل به ولایت‌ها در ۲۰ سنبله پایان می‌یابد و روند انتقال این مواد از مراکز ولایت‌ها به ولسوالی‌ها ۲۲ سنبله باید ختم شود.

افزایش ناامنی‌ها نه تنها روند انتقال مواد انتخاباتی را به ولایت‌ها با مشکل مواجه کرده؛ بلکه حدود ۴۰۰ مرکز رای‌دهی نیز که قبلاً مراکز فعال اعلان شده بود، در روز انتخابات با تهدید بسته‌شدن مواجه است.

ذبیح‌الله سادات، سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت که نهادهای امنیتی به این کمیسیون گفته اند که به دلیل تهدیدهای بلند امنیتی ممکن در بیش از ۴۰۰ مرکز رای‌دهی انتخابات برگزار نشود.

قرار است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم ماه میزان برگزار شود.

XS
SM
MD
LG