لینک های دسترسی

Breaking News

برگشت ۳۶۰۰ افغان با گشایش گذرگاه‌های تورخم و چمن


گذرگاه‌های تورخم و چمن به روز های سه و چهار شنبه باز خواهد بود
گذرگاه‌های تورخم و چمن به روز های سه و چهار شنبه باز خواهد بود

مقامات افغان گفته اند که از صبح روز سه شنبه گذرگاه‌های تورخم و چمن، به روی برگشت مسافرین افغان و پاکستانی باز شده است.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، به صدای امریکا گفت که گذرگاه سرحدی تورخم ساعت هفت صبح روز سه شنبه به روی افرادی باز گردید که در دو طرف این گذرگاه برای عبور در انتظار بودند.

حکومت پاکستان روز دو شنبه اعلام کرد که گذرگاه‌های تورخم و سپین‌بولدک – چمن را برای دو روز به روی شهروندان افغان و پاکستانی که دارای ویزه اند، می‌گشاید.

خوگیانی افزود که دروازه تورخم برای روز های سه و چهار شنبه باز است و سه هزار شهروند افغان دارای پاسپورت که انتظار بازشدن این گذرگاه را می‌کشیدند، وارد افغانستان شدند.

به گفتۀ خوگیانی از خاک افغانستان فقط به اتباع پاکستانی که پاسپورت دارند، اجازۀ عبور داده می‌شود.

به گفتۀ سخنگوی والی ننگرهار، گفتگوهای دیپلوماتیک جریان دارد تا این دروازه برای مدت طولانی به روی مسافرین باز باشد.

از سوی دیگر، سمونوال محمدعلی داوری، کمیسار پولیس سرحدی در سپین‌بولدک کندهار، به صدای امریکا گفت که از صبح روز سه شنبه تا کنون بیش از ۶۰۰ افغان به این شهرک سرحدی از پاکستان برگشته اند.

آقای داوری گفت "در میان این افراد کسانی که پاسپورت ندارند نیز شامل است و برگشت مسافرین هنوز هم ادامه دارد".

پس از حملات انتحاری اخیر در پاکستان، مقامات اسلام آباد مرز های تورخم و سپین بولدک را مسدود کرددند. مقامات پاکستانی ادعا کرده اند که تندروان از افغانستان وارد آن کشور شده و برای جلوگیری از ورود آنان به قلمرو پاکستان مرز های تورخم و سپین بولدک را مسدود کردند

مقامات افغان گفته اند که هنوز هم به افغان های که پاسپورت دارند، اجازۀ ورود به پاکستان داده نمی‌شود و وسایط ترانزیتی متوقف می‌باشند.

XS
SM
MD
LG