لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت مالیه: واردات از بندر سپین بولدک آغاز شده است


وزارت مالیه افغانستان اعلام کرد که واردات از پاکستان از بندر سپین بولدک، امروز شنبه ۲۱ مارچ (۲ حمل) آغاز شد.

شمروزخان مسجدی، سخنگوی این وزارت گفته است که ساعت هشت صبح شنبه بندر سپین بولدک به روی تجارت باز شد و در دو ساعت نخست، پنچاه لاری مواد خوراکی از طریق چمن – سپین بولدک به افغانستان وارد شده است.

آقای مسجدی در توییترش نوشته است:"تا اکنون ۵۰ لاری مواد خوراکی وارد شده است و این روند ادامه دارد. بربنیاد معلومات، تقریباً دو هزار لاری تجار افغان در آن سوی خط فرضی دیورند قرار دارد".

حکومت پاکستان به تاریخ دوم مارچ بندر چمن – سپین بولدک را به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در آن کشور بست، اما عمران خان، صدراعظم آن کشور روز گذشته فرمان باز شدن این بندر را صادر کرد.

آقای خان گفت که در وضعیت بحرانی در کنار افغان‌ها می‌ایستند.

در در توییترش نوشته است:"با وجود تهدید گسترش ویروس کرونا، ما اراده کمک به خواهران و برادران افغان خود را داریم و در کنار آنان ایستاده‌ایم. من اجازه باز شدن سرحد چمن – سپین بولدک و وارد شدن لاری‌های افغانستان را داده‌ام."

هرچند سرحد برای روابط تجاری باز گردیده، اما رفت و آمد افراد هنوز هم از سوی هردو کشور، ممنوع است.

پاکستان در کنار بندر چمن – سپین بولدک، هفته گذشته بندر تورخم و غلام خان را نیز به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بست.

وزارت مالیه افغانستان گفته است که تلاش‌ها برای باز شدن این بندرها نیز جریان دارد.

پس از مسدود شدن این بندرها، هفته گذشته بهای مواد خوراکی در بازارهای افغانستان به گونه سریع افزایش یافت، اما پس از اقدام حکومت افغانستان، قیمت مواد خوراکی دوباره کاهش یافت.

XS
SM
MD
LG