لینک های دسترسی

Breaking News

مرکل: اروپاییان خود سرنوشت شان را به دست گیرند


انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفته است تجارب وی در چند روز گذشته نشان می دهد که دول اروپایی بیش از این نمی تواند بر دیگران کاملاً حساب کند
انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفته است تجارب وی در چند روز گذشته نشان می دهد که دول اروپایی بیش از این نمی تواند بر دیگران کاملاً حساب کند

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز یکشنبه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا در برابر عدم پابندی ایالات متحده به توافق بین المللی در مورد تغییرات اقلیمی و سایر مشکلات در کنار هم ایستاد شوند.

خانم مرکل که در بخشی از کمپاین مبارزات انتخاباتی اش از ایالت بایرن واقع در جنوب شرق آلمان دیدار می کرد گفت "زمان آنکه ما همه کاملاً بر دیگران حساب کنیم، تا حدی به پایان رسیده است و این چیزی است که در چند روز گذشته آنرا تجربه کردم".

اظهارات خانم مرکل یک روز پس از آن بیان شد که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت که حکومت وی به وقت بیشتر نیاز دارد تا تصمیم بگیرد که آیا واشنگتن به توافقنامۀ تغیر اقلیم منعقدۀ پاریس پابند بماند و یا خیر؟

شش کشور دیگر جی هفت توافق کردند تا به تعهدات شان در خصوص عملی ساختن توافقنامۀ ۲۰۱۵ پاریس که هدف آن کاهش انتشار گاز های گلخانه یی یا گاز های مضره است، پابند بمانند.

موقفگیری رئیس جمهور ایالات متحده در مورد توافق تغیر اقلیم موجب شد تا خانم مرکل بگوید که نشست سران جی ۷ یا هفت اقتصاد بزرگ جهان در مورد تغیر اقلیم "قناعت بخش" نبود.

اعلامیۀ مشترک نشست جی ۷، که دو روز پس از مذاکرات در شهرک تاورمینا ایتالیا نشر شد حاکی است که ایالات متحده "در حال بررسی پالیسی های خود در مورد تغیر اقلیم و توافقنامۀ پاریس است و به همین دلیل در موقعیتی نیست که روی این موضوعات شامل اجماع گردد."

نشست جی هفت یا کشور های بزرگ صنعتی جهان یک اجتماع غیررسمی است که سالانه برگزار می گردد و تصامیم اتخاذ شده در آن به عنوان پیمان بین المللی الزامی نمی باشد. کانادا، فرانسه، ایتالیا، جاپان، آلمان، ایالات متحده و بریتانیا در این گروه شامل اند.

در همین حال، خبرگزاری دی پی ای آلمان گزارش می دهد که اظهارات خانم مرکل حین دیدارش از ایالت بایرن که بخشی از کمپاین مبارزاتی اش است، تاکید کرده است که روابط دوستانه با ایالات متحده، بریتانیا و روسیه یک ضرورت است، اما افزوده است که "ما اروپایی ها باید خود سرنوشت خود را به دست خود بگیریم".

XS
SM
MD
LG