لینک های دسترسی

Breaking News

تعیینات تازه در رهبری نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان


شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که بر اساس حکم رییس جمهور غنی، حیات‌الله حیات، والی پیشین قندهار به عنوان سرپرست وزارت امور داخلۀ این کشور گماشته شده است.

این شورا روز جمعه ۱۹ مارچ (۲۹ حوت) در خبرنامه‌ای همچنان گفت که محمد ایوب سالنگی به عنوان معاون اول این وزارت تعیین شده است.

در خبرنامه آمده است: "این تعیینات به هدف ایجاد اصلاحات لازم در رهبری سکتور امنیتی و صفوف نیروها، بهبود وضعیت امنیتی، محافظت از جان و مال مردم و اجرای بهتر برنامهٔ خودکفایی الی سال ۲۰۲۴ صورت گرفته است."

شورای امنیت ملی افغانستان همچنان گفته است که رهبری جدید این وزارت، در قدم نخست اقدامات سریع را در خصوص بهبود وضعیت امنیتی، تطبیق قانون و مبارزه با جرایم در این کشور روی دست خواهند گرفت.

پیش از این مسعود اندرابی، وزارت امور داخلۀ افغانستان را رهبری می‌کرد.

همچنان بر اساس فرمان رییس جمهور غنی، جنرال یاسین ضیا، لوی درستیز اردوی ملی به عنوان سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان گماشته شده است.

شورای امنیت ملی این کشور همچنان گفته است که آقای ضیا تا بهبودی وضعیت صحی اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی این کشور، از امور آن وزارت سرپرستی خواهد کرد.

آقای غنی در این حکم گفته است که روند اصلاحات و تلاش‌های مداوم سرپرست جدید وزارت دفاع برای خودکفایی این وزارت، بدون هیچ مانع و تاخیر ادامه یابد.

بر اساس گزارش‌ها، اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی افغانستان از مدتی به این‌سو، در بستر مریضی به سر می‌برد.

آقای خالد در حال حاضر، در بیرون از افغانستان تحت درمان قرار دارد و پیش از این فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی این کشور گفته بود که وضعیت صحی آقای خالد رو به بهبود است و به زودی به کابل برخواهد گشت.

XS
SM
MD
LG