لینک های دسترسی

Breaking News

محکمه دیریک شاووین را به قتل جورج فلوید محکوم کرد


دیریک شاووین، افسر پیشین پولیس روز سه شنبه ۲۰ اپریل (۳۱حمل) به جرم قتل جورج فلوید محکوم شد.

پس از بیش از سه هفته، روز دوشنبه ۱۹ اپریل جلسات علنی بررسی اتهامات دیریک شووین و دفاعیات وکلای مدافع او پایان یافت و قاضی با ختم جلسات محاکمه، از اعضای هیات منصفه خواست تا پس از مشوره، فیصلهٔ نهایی خود را در پیوند به این قضیه اعلام کنند.

حکم مجازات دیریک شاووین بعداً اعلام خواهد شد.

جورج فلوید به تاریخ ۲۵ می توسط پولیس شهر مینیاپولس ایالت منیسوتای امریکا بازداشت شد. در هنگام بازداشت وی دیریک شاووین، منسوب پولیس سفیدپوست، برای نزدیک به نه دقیقه زانویش را بر گردن آقای فلوید، سیاه‌پوست گذاشته بود. فلوید ساعتی بعد در شفاخانه درگذشت.

ویدیوهای نشر شده، جورج فلوید ۴۶ ساله را نشان می‌دهد که به کرات به افسر پولیس می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد.

یافته‌های کالبدشکافی نشان داد که فلوید در اثر خفگی درگذشته است.

نشر ویدیوی صحنۀ بازداشت جورج فلوید در شبکه‌های اجتماعی سبب تظاهرات گسترده ابتدا در ایالت منیسوتا و سپس در بیش از ۳۰ ایالت دیگر امریکا شد. دامنۀ این اعتراضات زیر نام "زندگی سیاه‌پوستان مهم است" در چندین کشور جهان گسترده شد.

زانو زدن روی گردن یکی از تخنیک‌های است که پولیس در جریان توقیف افراد آنرا به کار می‌برد، اما رهبران مینیاپولس، جاییکه فلوید جان باخت، روی ممنوعیت استفاده از این تخنیک توافق کرده اند.

پولیس مینیاپولس در آن زمان گفته بود که آقای فلوید شبیه مظنونی بود که به اتهام استفاده از نوت های جعلی ۲۰ دالری در یک فروشگاه مواد غذایی متهم بود.

XS
SM
MD
LG