لینک های دسترسی

Breaking News

باشگاه فوتبال 'چلسی' ۵.۲ میلیارد دالر فروخته می‌شود


باشگاه فوتبال "چلسی" تایید کرده‌ است که شرایط شرکت سهامی به رهبری تاد بوهلی، یکی از سهام‌داران تیم بیسبال "لاس انجلس داجرز" را برای خرید این تیم انگلیسی پذیرفته است.

باشگاه چلسی مستقر در "استنفورد برج" روز شنبه هفت می (۱۷ ثور) با انتشار بیانیه‌ای گفت که به شرط دریافت تاییدی از طرف خریدار، این معامله به ارزش ۵.۲ میلیارد دالر انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود در صورت ارایه اسناد لازم و تکمیل مراحل قانونی، باشگاه چلسی در اواخر ماه می فروخته شود.

مالکان جدید ۲.۵ میلیارد پوند برای خرید سهام باشگاه می‌پردازند، و ۱.۷۵ میلیارد پوند دیگر برای سرمایه‌گذاری در ورزشگاه، تیم‌ زنان، اکادمی فوتبال، و بنیاد چلسی هزینه می‌کنند.

در بیانیه باشگاه تایید شده است که درآمد حاصله در یک حساب بانکی در بریتانیا واریز می‌شود و رومن ابراموویچ، مالک روسی که در حال حاضر تحت تحریم‌های دولت بریتانیا قرار دارد، تمام درآمد را صرف امور خیریه خواهد کرد.

این بیانیه در شرایطی منتشر شد که تنها حدود سه هفته به پایان اعتبار مجوز فعالیت باشگاه باقی مانده است که به تاریخ ۳۱ ماه می منقضی می‌شود.

رومن آبراموویچ پس از حمله روسیه به اوکراین، در ماه مارچ اعلام کرد که باشگاه چلسی را می‌فروشد.

او روز پنجشنبه با رد گزارش‌هایی که خواستار بازپرداخت وامی به ارزش ۱.۹ میلیارد دالری است که به چلسی داده، مسیر قانونی را برای فروش باشگاه هموار کرد.

گروه سهامی تاد بوهلی که شامل میلیاردر سویسی هانسجورگ ویس نیز هست، پس از رد شدن پیشنهاد دیرهنگام جیم رتکلیف، میلیاردر بریتانیایی، جدی‌ترین خریدار چلسی محسوب می‌شود.

در هفته‌های اخیر پیشنهاد چندین گروه سرمایه‌گذاری دیگر به دلایل مختلفی رد شد و طرفداران چلسی به شدت نگران وضعیت نابسامان تیم محبوب خود استند.

XS
SM
MD
LG