لینک های دسترسی

Breaking News

کودکان، قربانیان تجاوز جنسی در مدارس دینی پاکستان


خبرگزاری اسوشیتد پرس در یک گزارش تحقیقی از سو استفادهٔ جنسی کودکان در مدارس پاکستانی پرده برداشته و به واگیری این عمل اشاره کرده است.

مهیمن ۱۱ ساله یکی از شاگردان با استعدادی بود که می‌خواست در آینده داکتر شود، اما اکنون از رفتن به مکتب هراس دارد.

او در یکی از مدارس دینی در ایالت پنجاب پاکستان مصروف فراگیری آموزش‌های دینی بود؛ جاییکه معید شاه، مدرس اش او را به تشناب برد تا بر وی تجاوز جنسی کند.

شازیه، خالهٔ مهیمن می‌گوید که به گمان او مسلهٔ سوی استفاده جنسی از کودکان در مدارس دینی پاکستان واگیر است.

شازیه به اسوشیتدپرس گفته است که زمانی که کوچک بود، معید شاه در همین مدرسه از دختران کوچک می‌خواست تا پیراهن‌های شان را بلند کنند. او گفته است که باز هم معید شاه حتا گردن یک دختر را به گونه بی رحمانه شکست.

اسوشیتدپرس به ده‌ها شکایت در حوزه‌های پولیس دسترسی یافته است که در مقابل آزار و اذیت جنسی، تجاوز جنسی و لت و کوب علیه آموزگاران مدارس دینی در سراسر پاکستان درج شده است.

این آژانس خبررسانی همچنان در جریان مصاحبه ها با منسوبین پولیس، قربانیان و اعضای خانواده‌های شان در مورد سو استفاده‌ها معلومات حاصل کرده است.

قربانی دیگر تجاوز جنسی یاوس هشت ساله است؛ کودکی که در یکی از مدارس مانسهره از سوی قاری شمس‌الدین به کرات مورد تجاوزی جنسی و خشونت فزیکی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، یاوس در حالیکه از ترس در خود می‌لرزید و سرش را در پیراهن اش فرود برده بود گفت که رخصتی های ماه دسمبر بود، اکثر شاگردان به خانه هایشان رفتند و فقط او و چند تن دیگر که پول رفتن به خانه را نداشتند در مدرسه باقی ماندند.

او گفت که دیگر شاگردان مصروف شستن لباس‌های شان بودند که قاری شمس‌الدین او را از دست گرفته بسوی اتاق کشانید و در داخل اتاق با وجود آنکه هوا سرد بود لباس ‌هایش را به زور از تنش بیرون کرد و با چوبی که در دست داشت به لت و کوبش پرداخت.

این کودک هشت ساله گفت که هیچ نمی‌دانست که چه شده است و فقط از درد فریاد می‌کشید و می‌گریست تا بعداً شمس‌الدین او را در جریان دو روز بار بار مورد تجاوز جنسی قرار داد.

قاری شمس‌الدین سپس از ترس اینکه یونس جان ندهد او را به شفاخانه برد، اما داکتران با دیدن وضعیت یاوس به پولیس گزارش دادند و در نهایت شمس‌الدین بازداشت شده و اکنون در زندان به سر می‌برد.

کاکای یاوس می‌گوید که اگر در قریه او مردم از این موضوع خبر شوند، زنده ماندن برای او دشوار خواهد شد. اما پدرش می‌گوید که این ملا باید اعدام شود.

همکاران شمس‌الدین در مدرسه تعلیم القران مانسهره ادعا دارند که او بی‌گناه است.

در پاکستان ۲۲۰۰۰ مدرسهٔ راجستر شده وجود دارد که در آن بیش از دو میلیون دانش آموز حضور دارند. اما در این کشور مدارس دینی ثبت ناشده، بی‌شمار است.

پولیس پاکستان می‌گوید که شکایات درج شده فقط بخش کوچکی از سو استفاده از کودکان را نشان می‌دهد و به گفتۀ مسوولان این مشکل بیش از حد بزرگ و قضایا بیش از حد زیاد است.

پولیس می‌گوید که ملاها در پاکستان گروه قدرتمندی استند و توانسته اند که موارد سواستفاده از کودکان را پنهان کنند و یا هم در صورت آشکار شدن آن، قربانیان خود را به بد نام کردن اسلام و توهین به مقدسات متهم کنند.

خانواده‌های قربانیان از این شرم و بدنامی سبب ایجاد مشکلات در جوانی کودکان نشود، دست از شکایت برمی‌دارند و ملاها و استادان مدارس را معاف می‌کنند.

XS
SM
MD
LG