لینک های دسترسی

Breaking News

یکی از بزرگترین گورهای جمعی 'کودکان قربانی شده' کشف شد


باستان‌شناسان بقایای اسکلیت ۲۲۷ کودک را در بیابان ساحلی شمال لیما پایتخت پرو کشف کرده‌اند.

به گفتۀ دانشمندان، به نظر می‌آید که این کودکان صدها سال پیش در یک مراسم مذهبی به صورت گروهی قربانی شده و به خاک سپرده شده اند.

ژورنال لایف ساینس به نقل از پژوهشگرانی که به مدت بیش از یک سال سرگرم کنکاش و حفاری در این ناحیه بودند، این ساحه را "یکی از بزرگترین گورستان کودکان قربانی در کره زمین" عنوان کرده است.

بر اساس گزارش این ژورنال، سن این کودکان در هنگام مرگ بین چهار تا ۱۴ سال بوده و تخمین زده می‌شود که حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ سال پیش دفن شده اند.

فرن کستیلو، باستان‌شناس ارشد این پژوهش با اشاره به باورهای ساکنان بومی که قرن‌ها پیش در این ساحه می‌زیستند گفته است که این کودکان به ظاهر، قربانی و تقدیم خدایانی شده اند که به باور قربانی دهندگان، "ال نینو" را اداره می‌کنند.

ال نینو به گردش‌های اقلیمی در اقیانوس آرام اطلاق می‌شود که به گونۀ ویژه سبب گرما در کرۀ زمین شده و گردبادها، تندبادها و طوفان‌های ویرانگر بحری را سبب می شود.

به گفتۀ آقای کستیلو از سال‌های ۹۰۰ تا سال ۱۴۷۵ میلادی، قبیله‌هایی در این ساحه زندگی داشتند که آفات طبیعی از جمله ال نینو را که گرمای شدید و طوفان‌ های ویرانگر را در پی دارد، خشم خدایان خوانده و برای جلوگیری از آن کودکان نابالغ را قربان می‌کردند.

در سال ۲۰۱۸ نیز در نزدیکی همین ساحه گور دسته جمعی ۱۴۰کودک کشف شد که ظاهراً قربانی شدن آنان نیز با آفات اقلیمی پیوند داده شده بود. سن قربانیان آن گور نیز بین پنج تا ۱۴ سال تخمین زده شده بود.

XS
SM
MD
LG