لینک های دسترسی

Breaking News

چین: افغانستان طرح مشوق برای صلح ارائه کند


صلاح الدین ربانی وزیر خارجۀ افغانستان طی سفر چهار روزه اش به بیجنگ، امروز با وانگ یی وزیر خارجۀ چین ملاقات کرد
صلاح الدین ربانی وزیر خارجۀ افغانستان طی سفر چهار روزه اش به بیجنگ، امروز با وانگ یی وزیر خارجۀ چین ملاقات کرد

در یک ملاقات دوجانبۀ که میان صلاح الدین ربانی وزیر خارجۀ افغانستان و وانگ یی وزیر خارجۀ چین در بیجنگ صورت گرفت، آقای ربانی اشتراک چین و ایالات متحده را در مذاکرات صلح با طالبان امیدوار کننده خواند و بیان داشت که هماهنگی و حمایت این دو کشور پیامدهای مثبت را با خود خواهد داشت.

اما وانگ یی وزیر خارجۀ چین گفت که برای بدست آوردن نتایج مثبت، حکومت افغانستان نیاز به طرح یک پلان ترغیب و قانع کننده را دارد.

وانگ یی همچنان اضافه کرد که پاکستان ایالات متحده و تمامی جوانب دخیل دیگر نیز نیاز به برداشتن اقدامات ضروری جهت پیشرفت این روند را دارند.

دیدار امروز وزرای خارجۀ افغانستان و چین، بخشی از سفر چهار روزۀ وزیر خارجۀ افغانستان به چین بوده که هدف آن بحث در مورد همکارهای بیجنگ در بازسازی و روند صلح افغانستان می باشد.

ملاقات میان دو مقام ارشد حکومات کابل و بیجنگ در حال صورت می گیرد که دور دوم مذاکرات چهارجانبه میان افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده که هدف آن زمینه سازی برای مذاکرات صلح با طالبان می باشد، هفتۀ گذشته در کابل برگزار گردید.

در ملاقات امروز، وزرای خارجۀ چین و افغانستان در رابطه با تقویت همکاری های دوجانبه و چندین جانبۀ امنیتی و ضد دهشت افگنی به یک سلسله توافقات جدیدی نیز نایل آمدند.

XS
SM
MD
LG