لینک های دسترسی

Breaking News

قیود گشت و گذار در زادگاه کروناویروس در چین رفع شد


قیود گشت و گذار در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین که برای نخستین بار کروناویروس از آن منشا گرفته امروز چهارشنبه هشتم اپریل (۲۰ حمل) پس از ۷۶ روز رفع شد.

شهر ووهان با جمعیت ۱۱ میلیون نفر به تاریخ ۲۳ جنوری سال روان به گونۀ سرتاسری مسدود شد و قیود شدید گشت و گذار در این شهر نافذ بود.

ده ها هزار نفر که به دلیل شیوع کروناویروس شهر ووهان را ترک کرده بودند، روز چهارشنبه در حالی که همه ماسک پوشیده بودند، به این شهر برگشتند.

در دو و نیم ماه گذشته خدمات ترانسپورتی از جمله قطار آهن در شهر ووهان متوقف شده بود، اما به گفتۀ مقام‌های چینی در نخستین روز برطرف شدن قیودات، حدود ۵۵ هزار نفر تکت‌های قطار آهن را خریداری کرده اند.

تقریباً تمام فعالیت‌های اقتصادی به شمول پروازهای داخلی به شهر ووهان از سر گرفته شده است و به گزارش خبرگزاری دولتی چین، قرار است روز چهارشنبه حدود۲۰۰ پرواز داخلی در شهر ووهان رفت و آمد کند.

شمار مبتلایان کروناویروس در چین تا روز چهارشنبه به ۸۲۸۰۹ نفر و مرگ و میر ناشی از آن ۳۳۳۷ نفر گزارش شده است که به گفتۀ مقام‌های چینی حدود ۸۰ درصد مبتلایان و تلف شدگان در شهر ووهان بوده اند.

با وصف رفع قیود گشت و گذار در ووهان، هنوز هم نگرانی از ناحیۀ گسترش کروناویروس در این شهر وجود دارد و مقام‌های صحی از مردم خواسته اند تا از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح چهارشنبه هشتم اپریل کروناویروس بیش از یک میلیون و ۴۶۶ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و رقم تلفات آن نیز به ۸۳۴۴۲ نفر رسیده است.

ایالات متحده بیشترین شمار مبتلایان کروناویروس را در جهان داشته و تا صبح چهارشنبه شمار مبتلایان کووید۱۹ در این کشور به ۴۰۰ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از آن به ۱۲۹۱۱ نفر رسیده است..

XS
SM
MD
LG