لینک های دسترسی

Breaking News

مخالفت چین با تعزیرات امریکا علیه هکرهای خارجی


وزارت خارجه چین با ابراز مخالفت، تعزیرات ایالات متحده علیه مهاجمین انترنتی را رد کرد.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه برنامه تعزیرات را علیه افراد و گروه های آغاز کرد که در بیرون از ایالات متحده، برای تهدید سیاست خارجی، امنیت ملی و ثبات اقتصادی امریکا از حملات سایبری استفاده می کنند.

آقای اوباما با صدور یک فرمان اجرایی حملات انترنتی را یک "وضعیت اضطراری ملی" خواند و وزارت مالیه کشورش را موظف ساخت تا دارایی نهاد های دخیل در حملات مخرب انترنتی را راکد ساخته و معاملات مالی با آن نهاد ها را ممنوع سازد.

از این تعزیرات حالا برای مقابله با حملات انترنتی استفاده خواهد شد که به شکل روز افزون شبکه های کمپیوتری امریکا را هدف قرار می دهد.

اقدامات جدی امریکا

تلاش های حکومت ایالات متحده برای مقابله با هکر ها پس از آن صورت می گیرد که پنج افسر نظامی چین به حملات انترنتی متهم شدند و کوریای شمالی مسؤول حمله بر شرکت فلم سازی سونی در امریکا شناخته شد.

مقامات امریکایی ابراز امیدواری کردند تا متحدین واشنگتن نیز گام های مشابه را علیه مهاجمین سایبری اتخاذ کنند.

ایالات متحده همواره چین را مسؤول حملات انترنتی در ایالات متحده مقصر قرار داده است اما چین این اتهامات را رد کرده میگوید که هیچ زمانی از هکر ها و مهاجمین انترنتی که شرکت های امریکایی را هدف قرار داده اند، حمایت نکرده است.

هووا چونینگ، سخنگوی وزرات خارجه چین می گوید که کشور های جهان برای رسیدگی به حملات انترنتی باید با یک دیگر همکاری کنند.

آقای چونینگ گفت:"ما از جامعه جهانی می خواهیم تا با هم یکجا کار کرده و مشکل حملات انترنتی را از طریق مذاکره و همکاری حل کنند."

او افزود که چین همیشه مخالف اقدامات هر کشوری است که با استفاده از قوانین داخلی خود، تعزیراتی را علیه مردم و یا نهاد های یک کشور دیگر وضع کند.

هفته گذشته روزنامه وال ستریت ژورنال هفتۀ گذشته از یک حملات شدید انترنتی در امریکا خبر داده گفت که منبع این حملات در چین بود.

اما سخنگوی وزارت خارجه چین با رد این موضوع گفت که یافتن منبع حملات انترنتی کار آسان نیست.

او افزود:"چین شدیداً مخالف حملات انترنتی بوده و با هر شکلی آن مبارزه می کند. موقف ما استوار و روشن است. تامین امنیت انترنتی همسو با منافع همه کشور های جهان است. حملات انترنتی مشخصاً رویداد های فرا مرزی بوده و جستجوی منبع آن دشوار است."

در این حالیست که رئیس جمهور اوباما اخیراً پس از افزایش حملات انترنتی بر شرکت های امریکایی، تامین امنیت فضای انترنتی را در صدر دستور کار سال ۲۰۱۵ قرار داده است.

ماه گذشته، اداره استخبارات مرکزی امریکا یا (CIA) از ایجاد تغییرات گسترده در تشکیلات آن اداره خبر داد که به منظور تمرکز بیشتر روی عملیات استخباراتی انترنتی روی دست گرفته شده است.

گزارش: رویترز
برگردان: میرویس رحمانی

XS
SM
MD
LG