لینک های دسترسی

Breaking News

چین در کابل ده هزار اپارتمان رهایشی می‌سازد


امارات متحدۀ عربی نیز بیش از ۳۳۰۰ اپارتمان رهایشی را در قصبه اعمار کرده است که تا کنون به بهره برداری سپرده نشده است.
امارات متحدۀ عربی نیز بیش از ۳۳۰۰ اپارتمان رهایشی را در قصبه اعمار کرده است که تا کنون به بهره برداری سپرده نشده است.

وزارت شهرسازی افغانستان با نشر یک خبرنامه یی گفته است که کشور چین ۱۰ هزار باب آپارتمان رهایشی از کمک های اقتصادی بلاعوض در شهر کابل اعمار می‌کند.

در این خبرنامه به نقل از سید سعادت منصور نادری وزیر امور شهرسازی افغانستان آمده است که این واحدهای رهایشی در مساحت کم، با قیمت ارزان و اقساط دراز مدت به آن عده افراد و اشخاصی که تا اکنون خانه و یا آپارتمان رهایشی دایمی ندارند، توزیع میگردد.

عبدالعزیز ابراهیمی مشاور مطبوعاتی وزارت شهرسازی افغانستان به صدای امریکا گفت، که این پروژه با هزینه دو میلیارد ین چینایی در مدت سه سال تکیمل خواهد شد.

آقای ابراهیمی گفت "دولت جمهوری چین از کمک های بلا عوض خود بیش از ۱۰هزار آپارتمان رهایشی را در مدت سه سال در تمام افغانستان بخصوص در شهر کابل اعمار خواهد کرد و این پاسخگو خواهد بود به بسیاری از افراد و اشخاص که تا اکنون منازل رهایشی ندارند."

به گفته وی، این آپارتمان ها به کارمندان دولتی و افرادی که بیرون از دولت کار می‌کنند توزیع خواهد شد.

آقای ابراهیمی افزود که وزیر شهرسازی افغانستان برای گفتگو روی آغاز کار این پروژه با مقامات کشور چین در آینده نزدیک به آن کشور سفر خواهد کرد.

مشاور مطبوعاتی وزارت شهرسازی افغانستان تطبیق این پروژه را گامی بزرگی برای حل مشکل نبود مسکن در افغانستان میداند و میگوید که راه اندازی پروژه های رهایشی ارزان قیمت در افغانستان مشکلات بی سرپناهی را رفع میکند.

به گفته‌ آقای ابراهیمی، پس از کمکهای شوروی سابق در بخش خانه سازی افغانستان، این دومین پروژه بزرگ خانه سازی در افغانستان میباشد که می تواند تعدادی زیادی از مستحقین و کارمندان دولت را که بدون سرپناه اند، صاحب خانه دایمی بسازد.

وزارت شهرسازي افغانستان می‌گوید که در یک دهه گذشته بیشتر از ۱۰۰ میلیارد دالر در عرصه های مختلف به مصرف رسیده که تاثیری مستقیمی روی زنده گی قشر غریب و بدون سرپناه نداشته است.

در سالهای اخیر، بیشتر افغانان از قریه‌جات و قصبات اصلی شان به شهرها کوچیده و به دلیل گران بودن قیمت زمین در شهرها برای مدتهای طولانی بدون سرپناه های دایمی در مکانهای کرایی زندگی می‌کنند.

قبل از این نیز امارات متحده عربی کار اعمار ۳۳۳۰ باب آپارتمان را در منطقه قصبه شهر کابل آغاز نموده است که تا به حال به بهره برداری سپرده نشده است.

XS
SM
MD
LG